نادر مدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات از صبح روز جمعه در سالن خانه ژیمناستیک یزد برگزار شد که در مجموع 2 نفره و چهار نفره 'خانه ژیمناستیک ارومیه ' با 260.15 امتیاز مقام اول، مرودشت ' شیراز ' با 189.73 امتیاز مقام دوم و سیدالشهدا ' یزد ' با 176.54 امتیاز مقام سوم را از آن خود کردند.
وی با اشاره به نتایح بخش 2 نفره اظهار کرد: خانه ژیمناستیک ' ارومیه ' با 144.59 امتیاز اول شد، کرمانشاه با 136.86 امتیاز مقام دوم را به دست آورد و مرودشت ' شیراز ' با 129.93 امتیاز به مقام سوم رسید.
رئیس هیات ژیمناستیک آذربایجان غربی با اشاره به نتایج بخش چهار نفره نیز اظهار کرد: در این بخش نیز خانه ژیمناستیک ارومیه با 115.56 امتیاز دوم شد.
به گزارش ایرنا بیش از 50 ورزشکار در تیم های استاد اعظمی شیراز، خانه ژیمناستیک ارومیه، سمنان، مرودشت شیراز، جانانی تبریز، کرمانشاه، سیداشهدا یزد(الف) و سید اشهدا یزد(ب) در این مسابقات شرکت داشتند.
تیم آذربایجان غربی در این مسابقه متشکل از احد محمدی، ساسان عباسی در بخش 2 نفره و آرش امیر ابراهیمی، یوسف رضایی، روح الله جنتی فر و محمد حسین منافی در بخش چهار نفره به مربیگری ابراهیم کریمی و به سرپرستی بهنام عباسی در این مسابقات حضور داشتند.
سال 1395 نیز ورزشکاران ژیمناستیک کار استان 10 مدال طلا، 14 مدال نقره و 15 مدال برنز را در مسابقات کشوری کسب کردند و هفت نفر از این ورزشکاران به تیم ملی دعوت شدند.
در مجموع یکهزار و 500 ورزشکار رشته ورزشی ژیمناستیک در استان فعالیت می کنند که 820 نفر از آنان خواهر و 970 نفر برادر هستند.
آکروژیم شاخه ای از ژیمناستیک می باشد که شامل حرکات نمایشی منظم و مهیج و برنامه های حرکتی مشارکتی و گروهی خیره کننده ای است که مسابقات بین المللی آن در پنج گروه رقابتی 2 نفره زنان، 2 نفره مردان، 2 نفره مختلط، سه نفره زنان و چهار نفره مردان بر روی پیست زمینی مخصوص برگزار می شود.
این ورزش نیاز به آمادگی جسمانی و روانی زیادی دارد و بدلیل اینکه در این رشته ژیمناست ها با همکاری هم یک حرکت آکروباتی را به نمایش می گذارند و به صورت خیلی نزدیک فعالیت می کنند به جهت بالابردن احساس مسئولیت نسبت به همدیگر و اعتماد به هم تیم های خود، نیاز به تمرین زیادی دارند.
آکروژیم ترکیبی از مهارت و فعالیت گروهی ژیمناست هایی می باشد که باید حرکات گویا و شجاعت و جسارت یک آکروبات باز را داشته باشند.
8135 / 2093 **خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.