عزیز امانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان یکی از قطب‌های تولید سیب کشور است و پیش بینی می شود امسال ۲۰۰ هزار تن سیب تابستانه از باغ‌های سیب منطقه برداشت شود.

وی اظهار کرد: در طی سال های گذشته پنج درصد باغ‌های سیب آذربایجان غربی مربوط به ارقام تابستانه بود که در حال حاضر به دلیل جایگزینی کاشت این رقم با رد گلدن در باغ‌های استان، این میزان به حدود سه درصد کاهش یافته است.

امانی اضافه کرد: سطح زیر کشت سیب تابستانه استان در حدود هزار هکتار است و برداشت سیب تابستانه تا اوایل شهریورماه در آذربایجان غربی ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، میانگین تولید سیب تابستانه استان را ۲۰  تن در هر هکتار بیان کرد و افزود: عمده سطح زیر کشت باغ‌های سیب استان در شهرهای ارومیه و مهاباد است که این ۲ شهر ۸۵ درصد سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به اینکه ارقام تولیدی سیب تابستانه باغ های استان سیب گلاب، سیب قره یارپاق، قره‌آغاج، ترکمان، و سیب گلاب کهنز مشهد است، افزود: با آغاز برداشت سیب تابستانه در آذربایجان‌غربی این محصول علاوه بر تامین نیازهای مصرف داخل استان به استان های دیگر کشور و کشورهای همسایه از جمله عراق نیز صادر می شود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ میوه اعم از میوه های هسته دار مانند آلبالو، زرد الو، گیلاس، آلو، شلیل و هول و سایر میوه هاست.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.