اسمعیل کریم زاده روز سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: ده ها هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم پس از تولید در برداشت، بسته بندی فروش، صادرات و سایر بخش های مرتبط با این محصول فعالیت می کنند.
وی با اشاره به تولید 750 هزار تن سیب درختی طی سال جاری در آذربایجان غربی ادامه داد: سال گذشته بیش از 1.2 میلیون تولید سیب درختی برداشت شده بود که امسال به علت سرمازدگی کاهش تولید وجود دارد.
وی بیان کرد: سالانه 350 هزار تن سیب درختی جذب صنایع تبدیلی می شود که این میزان امسال 200 هزار تن خواهد بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با پیش بینی ذخیره سازی 400 هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان طی سال جاری اضافه کرد: ظرفیت سردخانه های استان نیز 800 هزار تن است که پارسال دارای 700 هزار تن سیب ذخیره سازی شده بودند.
وی میزان تازه خوری سیب را در استان 150 هزار تن بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود در صورت حل مشکلات صادراتی میزان صادرات سیب درختی امسال به 200 هزار تن برسد.
وی افزود: میزان صادرات سیب امسال نسبت به پارسال کاهش دارد و علت آن نیز گران شدن هزینه حمل و نقل در داخل کشور و کشور عراق است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای بیش از 120 هزار هکتار انواع باغ های میوه است که حدود 53 هزار هکتار آن را باغ های سیب تشکیل می دهد.
این استان دارای رتبه اول تولید سیب درختی کشور است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.