رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت بیش از 22 هزار تن زردآلو از باغ های استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنکار ایلنا از ارومیه، رسول جلیلی در گفت و گو با ایلنا بیان‌کرد: سطح باغ های بارور زردآلو در استان به وسعت سه هزار و 669 هکتاراست که امسال پیش بینی‌ها بیانگر افزایش 62 درصدی تولید این محصول در مقایسه با سال گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ارومیه با بیش از 2 هزار هکتار باغ زردآلو بیشترین میزان سطح باغات این محصول در استان را داراست که بر اساس برآوردهای انجام شده امسال  16 هزار و 665 تن محصول زردآلو از باغات شهرستان برداشت می شود.

وی گفت: 70 درصد از محصول تولید شده به صورت تازه‌خوری مصرف شده و 30 درصد در صنایع تبدیلی و به صورت خشکبار استفاده می شود.

جلیلی بیان کرد: ارقام عسگر آباد، اردوباد، شاهرودی، نصیری، تبرزه و سفید مشهد جزو ارقام زردآلوهای موجود در باغ های آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در سال جاری 3 تا 4 هزار تن زردآلو به صورت تازه خوری و خشکبار به سایر استانهای کشور و کشورهای همسایه صادر شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.