رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه کشاورزی پایدار در گرو تقویت تشکل‌های کشاورزی است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ،رسول جلیلی در جلسه شورای مشورتی تشکل های بخش کشاورزی آذربایجان غربی که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، با تاکید بر لزوم تقویت تشکل های کشاورزی در جهت توسعه پایدار بخش در استان اظهار کرد : توسعه کشاورزی قراردادی و حمایت از زنجیره‌ها به ثبات و پایداری تولید کمک کرده و ارزش افزوده بالاتری را برای فعالان این بخش ایجاد می‌کند.
جلیلی افزود : گسترش نظام خرده دهقانی و پایین بودن سطح سواد بهره برداران استان به منظور استفاده از تکنولوژی های نوین ، موجب کاهش بهره وری تولیدات کشاورزی شده است.
وی تاکید کرد : باید بخش کشاورزی در قالب نظام‌های بهره برداری شرکت‌های تعاونی تولید، سهامی و زراعی، کشت و صنعت در قالب تجمیع و یکپارچه سازی زمین‌ها و اجرای شیوه‌های نوین الگوی کشت برای دستیابی به تولیدات پایدار هدایت شود.
 رئیس سازمان جهاد کشاروزی آذربایجان غربی گفت: باید به منظور برنامه ریزی بهتر و تدوین الگوی کشت ، بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کشاورزی استان، تعداد قطعات زمین، مالکان، موقعیت جغرافیایی و نوع کودهای مصرفی و اطلاعات توصیفی و مکانی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید گردآوری و تهیه شود.
جلیلی اجرای طرح جامع اطلاعات کشاورزی استان و تهیه نقشه کاداستر اراضی آبی شامل اطلاعات مکانی و توصیفی قطعات اراضی تحت بهره برداری، برقراری کشاورزی قراردادی در جهت تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، تهیه نقشه های تناسب اراضی جهت تدوین الگوی کشت را از مهمترین اولویت های اجرایی سازمان در سال جاری عنوان کرد .
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: هم اکنون طرح کاداستر در سطح 500 هکتار در سراسر استان جهت آمایش سرزمینی و جمع آوری دقیق اطلاعات پایه و ضروری بخش کشاورزی جهت برنامه‌ریزی علمی در بخش کشاورزی در حال اجرا است.
وی توسعه همکاری بین فعالان بخش کشاورزی را موجب گسترش و توسعه این بخش دانست و افزود: حمایت  ازتشکل‌ها و ایجاد مناسبات جدید ، زمینه‌ساز هم‌افزایی تولید در بخش کشاورزی است و افزایش هماهنگی و انسجام بین واحدهای تولیدی  نیز فقط توسط خود تعاونی ها و تشکلهای بخش کشاورزی می تواند محقق شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.