علی دیانتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این تسهیلات به منظور تجهیز و نوسازی حمل و نقل بخش کشاورزی میاندوآب اختصاص یافته است.
وی افزود: ورود ماشین آلات کشاورزی به ویژه ادوات به روز از جمله تراکتورهای سنگین و دنباله بندهای متعدد به منطقه در چند سال اخیر در راستای جذب حداکثری اعتبارات خط مکانیزاسیون موجب شده است تا ضریب مکانیزاسیون شهرستان و به تبع آن عملکرد در واحد سطح افزایش پیدا کند.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه کرد: امسال با جذب اعتبارات تخصیصی خط مکانیزاسیون، مبلغ 17 میلیارد و 551 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای خرید 21 دستگاه تراکتور و 39 دستگاه ادوات کشاورزی به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شده است.
دیانتی گفت: همچنین با جذب 90 درصد اعتبارات تخصیصی از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه با عنوان «توسعه کشاورزی حفاظتی»، مبلغ 6 میلیارد و 657 میلیون ریال برای خرید 36 دستگاه ادوات الگویی کشاورزی حفاظتی و بیش از 2 هزار و 227 هزار متر نوار آبیاری به صورت یارانه به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه مالکان زمین های کشاورزی می توانند جهت دریافت تسهیلات مکانیزاسیون به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند، یادآور شد: استفاده از ادوات مکانیکی و فناوری در زراعت با تاثیر چشمگیر بر افزایش بهره وری کشت و کار یکی از ضروری ترین روش های ابزاری برای توسعه کشاورزی و توسعه پایدار است.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: هم اکنون بیش از تعداد 22 هزار دستگاه ادوات کشاورزی شامل تراکتور، کمباین، گاوآهن، دیسک، بذرپاش، دروگر، خرمن کوب، سمپاش، خاک ورز مرکب، دستگاه کشت مستقیم غلات و سایر ادوات کشاورزی در سطح این شهرستان موجود است.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.