محمدرضا صادقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح امروز یک شکارچی متخلف حامل یک کیسه مشکوک در یکی از زیستگاه های طبیعی اطراف این شهرستان توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر و از وی یک قلاده گورکن زنده کشف شد.
وی بیان کرد: این بچه گورکن زنده پس از کشف از فرد متخلف، توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب در زیستگاه خود رها شده و به دامان طبیعت و لانه محل زندگی خود بازگشت.
رییس اداره محیط زیست تکاب اظهار داشت: این گورکن هنگام زنده گیری و حمل توسط شکارچی متخلف سالم بود و این شکارچی قصد داشت آن را به خانه خود برده و از آن نگهداری کند.
صادقیان افزود: تکاب یکی از زیستگاه های ' گورکن' یا 'رودک' است که در زبان محلی با نام 'پورسوخ ' شناخته و به صورت متعدد مشاهده می شود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 قطعه انواع پرنده زینتی و شکاری و پنج قلاده از حیوانات وحشی در این شهرستان توسط محیط بانان نجات یافته و پس از بهبود و تیمار در دامان طبیعت رها شدند.
به گزارش ایرنا، گورکَن جانوری پستاندار، مهره‌دار و همه‌چیزخوار از خانواده راسویان است و گونه های مختلف دارد؛ گورکن‌ها بدن کوتاه و چاق و پاهای کوتاه دارند و سر آنها مثل راسو کشیده و گوشهایشان کوچک است.
به گزارش ایرنا، تکاب در جنوب آذربایجان غربی و در منطقه ای سردسیر و کوهستانی واقع شده و زیستگاه حیوات وحشی از جمله روباه، گرگ، شغال، گراز، سمور و خرس قهوه ای و گورکن است.
7514/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.