حامد تقی بیگلو، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچیان غیرمجاز، حین شکار پرندگان کنار آبزی و آبزی مشاهده شدند که از آنان لاشه یک قطعه پرنده طاووسک، 2 قبضه اسلحه شکاری تک لول و دولول، کشف شد.
وی اظهار داشت: از این 2 شکارچی متخلف که غیربومی و ساکن در شهرستان خدابنده هستند قریب 50 تیر فشنگ، 2 رشته قطار فشنگ و 2 دست لباس مخصوص ورود به آب، نیز به دست آمد.
تقی بیگلو، افزود: این شکارچیان غیرمجاز به دلیل وارد کردن ضرر و زیان به طبیعت و حیات وحش از سوی محیط زیست به جریمه محکوم شدند و از جنبه عمومی جرم نیز، قاضی پرونده رای و نظر خواهد داد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود گفت: برای نخستین بار این پرنده مهاجر و زیبا در ایجرود مشاهده شد اما به دلیل سودجویی توسط شکارچیان خاطی و فرصت طلب، شکار شد.
تقی بیگلو افزود: محیط زیست زنجان فقط برای شکار پرندگان خشک زی، مجوز صادر کرده است و با شکارچیانی که نسبت به شکار پرندگان آبزی و کنار آبزی، مبادرت کنند بر اساس قانون و بدون هیچ اغماضی با آنان برخورد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: این پرنده به خاطر زیبایی، به منظور سودجویی بیشتر، شکار و سپس تاکسیدرمی می شود و مشتریان بسیاری دارد.
به گزارش ایرنا، طول بدن طاووسک 47 سانتی ‌متر است رنگ پرهایش آبی مایل به بنفش است که در سطح پشت پررنگ‌تر و روی گلو و سینه جلای فیروزه‌ای دارد و پوشپرهای زیر دم این پرنده سفید خالص است.
طاووسک از خانواده یلوه و راسته درناسانان و بسیار محتاط است که خود را از چشم ها مخفی ساخته و کمتر در فضای باز دیده می‌شود.
این پرنده در باتلاق ها و مرداب ‌ها و نیزارهای کنار ماندابها، کانالها، رودخانه ها و مناطقی که نیزارهای زیاد و پوشش گیاهی انبوه، دارد زیست می‌کند و آشیانه خود را نیز در میان نیزارها می‌سازد و بیشتر از گیاهان آبزی و همچنین از دانه‌ها، برگ ها، جوانه ها و از حشرات، بند پایان و نرم تنان لابه لای نی ها و ساقه و برگ گیاهان و همچنین از جوندگان و جوجه پرندگان کوچک تغذیه می کند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.