حمیدرضا صادقی، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متخلفان توسط پلیس آگاهی بازداشت شدند و پرندگان مزبور نیز در اختیار محیط زیست قرار گرفتند تا زمان مناسب در دامن طبیعت رهاسازی شوند.
وی اظهار کرد: بر اساس قوانین حفاظت محیط زیست، شکار، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا تلف شده و اجزای آنها بدون کسب پروانه و یا مجوز از سازمان محیط زیست جرم محسوب می شود.
این پرنده شکاری از راسته شاهین سانان و تیره سارگپه ها است و در زمره پرندگان حمایت شده سازمان محیط زیست قرار دارد. این گونه همچون سایر پرندگان هم خانواده خود اغلب از موش های صحرایی، خرگوش و پرندگان با جثه کوچک تغذیه می کند و نقش مهمی در تنظیم جمعیت حیوانات صحرایی دارد.
شهرستان سبزوار دارای 2 منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت 39 هزار هکتار و 2 منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت 108 هزار هکتار است که از طریق چهار پاسگاه حراست و پایش می شوند.
قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری مناطق حفاظت شده پروند و شیراحمد در سبزوار هستند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.