خالد بایزیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شاه بوف در خروجی شهر سردشت از ناحیه سر دچار مصدومیت شده بود و توسط دوستداران طبیعت به این اداره منتقل شد.
وی بیان کرد: مصدومیت این پرنده بعد از مدتی مراقبت، نگهداری و تغذیه مناسب و همچنین مراقبت های دامپزشکی و تزریق واکسن توسط دوستداران محیط زیست مداوا شد.
بایزیدی اظهار داشت: این پرنده پس از تیمار و در حالی که قدرت پرواز خود را بدست آورده بود عصر امروز در یکی از زیستگاه های این شهرستان رهاسازی شد.
بایزیدی گفت: شاه بوف یا جغد شاخدار بزرگترین جغد ایران است که به طور تقریبی در تمام زیستگاه های ایران زندگی می کند.
وی با بیان اینکه شاه بوف در زمره پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است، افزود: این پرنده در نواحی کوهستانی و مناطق صخره ای به سر می برد و در لبه صخره ها و شکاف ها یا لانه های متروکه آشیانه می سازد.
به گزارش ایرنا سردشت دارای 150 هزار هکتار مساحت است؛ در سطح این شهرستان یک منطقه حفاظت شده به مساحت 11 هزار هکتار در «میرآباد» وجود دارد که از گونه های شاخص و کمیاب آن می توان به خرس قهوه ای، سنجاب ایرانی، گراز وحشی و سمندر کردستانی و لاک پشت مهمیزی اشاره کرد.
سردشت با 90 هزار هکتار اراضی جنگلی دارای بیشترین جنگل در آذربایجان غربی است؛ مخزن سد سردشت، اطراف رودخانه زاب، اراضی جنگلی و سد خاکی ورگیل مهمترین زیستگاه های پرندگان در این شهرستان است.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.