رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: سینماهای ارومیه باید از نو ساخته شوند.

احد هوشمند در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: برای بازسازی و نوسازی سینماهای استان با توجه به شرایط اقتصادی 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هوشمند با اشاره به اینکه برای  بازسازی هر سینما در حدود  2 میلیارد و 800 میلیون تومان مورد نیاز است تصریح کرد: در خصوص سینما های شهرستان های خوی، ماکو ، سلماس و نقده برنامه ریزی های انجام شده و در صورت تامین اعتبار توانایی ساخت سینما در این شهر ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه سینما یکی از رکن های نشاط آور و اثر بخش جامعه است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم با برنامه ریزی و نوسازی سینماهای فعال وضعیت موجود را بهبود داده و مخاطبان استان را جذب سینما کنیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قبل از سال 57 در استان 19سینمای فعال وجود داشت و امروز تنها 3 سینمای در ارومیه فعال است؛ اظهار کرد: 2سینمای ایران و آزادی ارومیه از نظر سیستم صوتی، روشنایی و سقف نیازمند نوسازی بودند که در سال 97بازسازی و نوسازی شدند.

هوشمند ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده سینماهای ارومیه بیش از نیم قرن قدمت دارند و باید بازسازی و از نو ساخته شوند.

وی در خصوص وضعیت استقبال مردم از سینماها ارومیه گفت: استقبال مردم از سینما بستگی به فیلم های در حال اکران دارد، البته نباید زیبایی سینما و امور رفاهی را در جذب تماشاگران و مخاطبان به سینما نادیده گرفت که متاسفانه در سینماهای ارومیه این مشکلات بیشتر به چشم می خورد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.