کاوه بابان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این رقابت ها مریم‌ شریف‌ پناهی با اسب 'رایان'، امیر صدر اسلیمی با اسب 'ساوالان' و فرید تارودوی زاده با اسب 'نیریز' توانستند مسیر 80 کیلومتری را طی کنند.
وی ادامه داد: همچنین وحید زبرجدیان با اسب 'پاشا' و فرید نوری با اسب 'آریا' مسیر 60 کیلومتری و سما ستاریان با اسب 'امپراطور'، میثم عباس پور با اسب 'آراز'، پریچهر ابوی با اسب 'طوفان'، سلدا احمدی با اسب ' تاتائو'، توحید منفرد با اسب ' آلیس'، محمد خدا قلی‌زاده با اسب 'آهو'، لیلا باقرفام با اسب 'ماهان'، فیروز نعمت زاده با اسب 'سالار' و محمد قرصی با اسب 'قره خان' مسیر 40 کیلومتری را طی کردند.
وی افزود: تقویت این رشته ورزشی در جامعه و ایجاد فضایی شاد و تفریحی برای مردم از اهداف اجرای این مسابقات بوده است.
به گزارش ایرنا اگرچه سوارکاری از رشته های ورزشی کهن به شمار می رود اما در چند دههٔ اخیر مورد توجه خاص قرار گرفته ‌است؛ این ورزش امروزه نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرار می گیرد.
سوارکاران آذربایجان غربی در پنج رده پرش، استقامت، کورس، زیبایی و درساژ فعالیت می کنند و در بخش پرش با اسب جزو برترین ها در شمال غرب کشور هستند؛ همچنین این استان جزو 6 استان حاضر در لیگ دسته یک کشوری است.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.