محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در همایش هم اندیشی طرح آمایش استان آذربایجان غربی افزود: مهمترین هدف این برنامه، گسترش یکنواخت توسعه در پهنه سرزمینی استان است که باید این هدف در دیگر برنامه ریزی ها نیز به دقت رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل عدم توازن در آذربایجان غربی وجود دارد، اضافه کرد: این امر به علت کمبود زیرساخت ها و نبود برنامه ریزی های بالادستی لازم به وجود آمده که امیدواریم با اجرایی شدن طرح آمایش سرزمین، زمینه ایجاد توازن در استان فراهم شود.
وی برنامه ریزی را از ضرورت های اجتناب ناپذیر توسعه کشور برشمرد و بیان کرد: البته با وجود برنامه ریزی برای مطالعات آمایش سرزمین، تا پیش از دوره اخیر اقدامی در این خصوص صورت نگرفته بود اما پس از احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مطالعات آمایش استان با جدیت دنبال شد.
استاندار آذربایجان غربی با قدردانی از دست اندرکاران مطالعات آمایش سرزمین در استان ادامه داد: توزیع متوازن و هماهنگ جغرافیایی همه فعالیت ها در پهنه سرزمین با توجه ویژه به قابلیت ها و منابع مهمترین بخشی است که باید این مطالعات روی آن تمرکز کند.
شهریاری اظهار امیدواری کرد که روند رو به رشد ایجاد شده در آذربایجان غربی با اجرایی شدن مطالعات آمایش سرزمین، با سرعت بیشتری تداوم یابد.
به گزارش ایرنا، همایش یکروزه هم اندیشی برنامه آمایش آذربایجان غربی در راستای استفاده از تجربه های مدیران و توان کارشناسی صاحب نظران و دستگاه های اجرایی استان در تدوین برنامه برگزار شد.
طرح آمایش سرزمین از جمله اسناد بالادستی است که در راستای شناسایی ظرفیت ها، قابلیت ها و نیازهای هر منطقه برای توسعه و شکوفایی تدوین می شود و نقشه راه توسعه به شمار می رود؛ نقش بی بدیل و راهبردی آمایش سرزمین در نظام برنامه ریزی و توسعه کشور از طریق بهره گیری قابلیت های محیطی جهت بهبود کارآیی و اثر بخشی منابع در مسیر توسعه و دستیابی به تعادل و توازن منطقه ای در فرآیند توسعه ملی بی بدیل است.
2093/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.