معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان ‎ شرقی گفت: لازم است از روال متداول مطالعات زمان ‎ بر با راندمان بسیار پایین اجرای برنامه ‎ ها خارج شویم و دانش موجود را سریع‌تر مستندسازی کنیم . 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان که به بررسی و نهایی ‎ سازی هسته ‎ های کلیدی دومین سند تدبیر توسعه استان اختصاص داشت، اظهار کرد: ما معتقد به کار کارشناسی هستیم اما دقت و وقتی که برای تدوین برنامه ‎ ها صرف می ‎ شود در زمان اجرای همین برنامه ‎ ها بسیار کم ‎ رنگ است . 
وی افزود: بهتر است رصد و پایش تمام سرمایه ‎ گذاری ‎ های در دست اجرای استان را مرکز خدمات سرمایه ‎ گذاری به عهده گیرد و دستگاه ‎ های ذیربط نیز امکان فنی و اداری و بانک اطلاعاتی مورد نیاز این مرکز را فراهم کنند . 
جهانگیری همچنین بر لزوم مطالعه زنجیره تامین صنایع و معادن استان جهت شناسایی و تکمیل حلقه ‎ های مفقوده این زنجیره تاکید کرد و ارتقاء دانش فنی واحدهای صنعتی مرتبط با حوزه ‎ های اولویت ‎ دار را برای ایجاد شبکه و ارتقاء توانمندی ‎ های ساخت داخل ضروری برشمرد . 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان ‎ شرقی در ادامه صحبت ‎ های خود با اشاره به هسته کلیدی «توسعه تجارت و خدمات بازرگانی» سند تدبیر توسعه استان تصریح کرد: کارگروه توسعه صادرات سال گذشته برنامه صادرات استان را به تفکیک صادرکننده، بنگاه، محصول و کشور مقصد ارائه کرد؛ در سال جاری نیز این رویه را ادامه داده و تکمیل خواهیم کرد . 
در این جلسه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان ‎ شرقی به ارائه گزارش عملکرد کارگروه اقتصادی استان در سال 97 پرداخت و گفت: در سال گذشته هفت جلسه کارگروه اقتصادی استان برگزار شد . 
طاهر روحی افزود: در این جلسات 18 موضوع طرح و منجر به 46 مصوبه شد که 97 درصد این مصوبات اجرایی شده و یا در حال اجرا هستند . 
پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه‏ریزی سازمان مدیریت و برنامه ‎ ریزی نیز به تشریح پروژه ‎ های نهایی دومین سند تدبیر توسعه استان، هسته‏های کلیدی بخشی و فرابخشی سند بر اساس حوزه فعالیت کارگروه ‎ های مختلف و اقدامات اساسی مرتبط با این هسته ‎ ها پرداخت . 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.