معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 43 درصد از آموزش های ارائه شده توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور به اشتغال ختم می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، سلیمان پاک سرشت در جلسه شورای هماهنگی مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه در سطح کشور 43 درصد از آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده به افراد بیکار جویای کار منجر به اشتغال می شود تصریح کرد: این رقم در آذربایجان غربی حدود 32 درصد است که باید با انجام پایش ها و  آسیب شناسی ها وضعیت استان در تبدیل آموزش های ارائه شده توسط سازمان فنی حرفه ای استان به اشتغال، پیشرفت های لازم حاصل شود.

وی گفت: در استان نیاز به جهش اضطراری و فوری در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای احساس می شود که این امر نیز نیاز به همکاری و همت جمعی دستگاه های اجرایی مرتبط با سازمان است و عضویت سازمان فنی و حرفه ای استان در کارگروه های مختلف مرتبط با آموزش و اشتغال از ملزومات ان است.

پاک سرشت درخصوص عدم انطباق آموزش های ارائه شده توسط سازمان حرفه ای و نیازهای جامعه اظهار کرد: در حال حاضر و بر اساس مطالعات انجام گرفته بر اساس طرح تکاپو 52 درصد از آموزش های ارائه شده توسط سازمان فنی و حرفه ای مطابق با نیازهای بازار کار و جامعه است و سعی داریم با ارزیابی نیازهای آنی و بلند مدت جامعه این انطباق را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه یک ساله، میزان انطباق آموزش های ارائه شده در سازمان با نیازهای جامعه هدف تا پایان سال جاری 15 درصد افزایش خواهد داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه توسعه توده ای و بدون توجه به آمایش های منطقه ای و مقتضیات استانی و تغییر نگاه به آموزش عالی، میزان اشتغال پذیری و مهارت آموزی فارغ التحصیلان را کاهش داده است ادامه داد: بالغ بر 43 درصد از مهارت آموزان سازمان فنی و حرفه را فارغ التحصیلان تشکیل می دهند.

پاک سرشت افزود: نگاه به مقوله مهارت آموزی در کشور نگاه با منزلت پایین است در حالی که بسیاری از مشاغل مورد نیاز بازار کار بیشتر مهارت بنیان هستند تا دانش بنیان که امیدواریم با تشکیل شورای عالی فنی و حرفه ای و سیاستگذاری ها و فرهنگ سازی های صحیح نگاه جامعه به مقوله مهارت آموزی تغییر یابد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.