محسن مددی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از ارائه این آموزش های مهارتی به زندانیان ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال آنان پس از آزادی است.
وی ادامه داد: در این راستا سه هزار و 69 زندانی به میزان 404 هزار و 338 نفر ساعت در 162 دوره آموزشی شرکت کردند.
وی کاهش آسیب های اجتماعی، توانمندسازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و جلوگیری از گرایش به اعتیاد، بزهکاری، خلاف و بازگشت مجدد زندانیان به زندان را از دیگراهداف مهم ارائه آموزش های مهارتی به زندانیان عنوان کرد.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار افزود: به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت و کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغه آنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های سطح استان به صورت گسترده ارائه می‌شود.
وی گفت: در سال 1397 به منظور احراز شرایط اشتغال جوانان پس از خدمت سربازی با برگزاری 143 دوره آموزشی برای 2 هزار و 564 پرسنل وظیفه 325 هزار و 397 نفر ساعت آموزش های مهارتی در پادگان های نظامی و انتظامی استان ارائه شد.
به گزارش ایرنا، سالانه افزون بر هشت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز دولتی و آزاد آذربایجان غربی برگزار می شود تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.