محسن مددی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری 88 دوره آموزش مهارت های مورد نیاز دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی انجام و 176 هزار و 950 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.
وی ادامه داد: برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی دوره های آموزشی فنی و حرفه ای متناسب با بازار کار ارائه می شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر رشته های فنی و حرفه ای متناسب با نیاز بازار کار و شرایط هر استان طراحی و آموزش داده می شود که این اقدام در اشتغالزایی بسیار تاثیرگذار است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با اشاره به امضای تفاهم نامه با دانشگاه های مختلف استان و ایجاد مراکز جوار دانشگاهی اظهار داشت: بر اساس این توافق، آموزش های مهارتی در کنار کلاس های دانشگاهی در اختیار دانشجویان این مراکز قرار می گیرد.
مددی افزود: ارتقای سطح مهارت فنی و حرفه ای دانشجویان، توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی در حوزه های فنی و مهندسی، خدمات، صنعت و مهارت های پیشرفته، همکاری در اجرای دوره های آموزشی از جمله اهداف این تفاهم نامه های آموزشی است.
وی بیان کرد: آشنایی دانشگاهیان با صنعت و مسائل مربوط به آن یک ضرورت اساسی بوده و این امر در اشتغال آینده جوانان تحصیل کرده استان موثر است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در آموزش های مهارتی است به طوری که سالانه بیش از هفت و نیم میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در این استان انجام می شود.
با انجام این دوره ها، حدود 50 هزار نفر مهارت لازم را برای ورود به بازار کار دریافت می کنند؛ در سال های اخیر همواره شاهد رشد تعداد مهارت آموزان در آذربایجان غربی بوده ایم.
برگزاری دوره های جوار دانشگاهی از جمله بخش های آموزش های مهارتی اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی است.
سالانه صدها هزار نفر ساعت آموزش مهارتی جواردانشگاهی در آذربایجان غربی انجام می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.