به گزارش ایرنا آموزش و پرورش برنامه ای هشت ساعته را برای 594 هزار دانش آموز و 37 هزار فرهنگی استان تدوین می کند و اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس علاوه بر تاثیر مستقیم بر برنامه روزانه این تعداد، فعالیت عده ای دیگر همچون والدین و سرویس های مدارس را به صورت غیرمستقیم تحت تاثیر قرار می دهد.
چه بسیار زنان شاغلی که روز گذشته به دلیل اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس و نداشتن برنامه قبلی برای مراقبت از کودکانشان مجبور به درخواست مرخصی شدند یا با تاخیر در محل کار حضور یافتد.
بر همین اساس تعلل در تصمیم گیری در این نهاد و اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس بنا به هر دلیلی می تواند زندگی و امورات روزمره عده زیادی را دچار اختلال کند و ناخواسته به بروز برخی از حوادث منجر شود.
بارش برف از ساعت هشت صبح روز گذشته در ارومیه و سایر شهرستان های آذربایجان غربی آغاز شد و گویا این بارش ها آموزش و پرورش را هم غافلگیر کرد زیرا به گفته افراد مطلع، سیستم های گرمایشی مدارس این شهر و مناطق خاموش بود و تعطیلی برخی از مدارس هم در دقیقه 90 بازی اعلام شد.
این در حالی است که بسیاری از معلمان و دانش آموزان نقاط مرزی، روستایی و محروم در ارومیه و حومه مجبور هستند تا برای دسترسی به محل کار و تحصیل یک تا 2 ساعت قبل از آغاز کلاس ها از منزل خارج شوند و رفت و آمد بی مورد آنان در جاده های برفی یکی دیگر از نتایج اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس به شمار می رود.
طبق اخبار منتشره در برخی از رسانه ها نیز صبح روز گذشته /دوشنبه/ تعدادی از بانوان معلم ارومیه ای در بخش سیلوانا به علت اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس در برف گرفتار شده بودند و از طریق شبکه های اجتماعی درخواست کمک داشتند.
پاسخ رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به خبرنگار ایرنا نیز چندان روشن نبود و اظهار داشت: مدیریت آموزش و پرورش مناطق آموزشی با هماهنگی فرماندار یا بخشدار پیشنهاد تعطیلی مدارس را به اداره کل آموزش و پرورش استان ارائه می کند و بعد از هماهنگی با آموزش و پرورش استان توسط روابط عمومی این نهاد از طریق رسانه ها اعلام می شود.
مهدی محمد پور با بیان اینکه در صورت عدم تایید فرماندار به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان خبر تعطیلی منتشر نمی شود، افزود: در مواقع بروز بحران مانند آلودگی هوا ستاد بحران در این باره تصمیم می گیرد.
وی بیان کرد: سیستم گرمایش مدارس استان همواره در مواقع بارش های نابهنگام آماده هستند و معلمان نیز در کلاس ها و مدارس حضور دارند.
وی با بیان اینکه سلامتی دانش آموزان و کارکنان دارای اهمیت ویژه ای است، گفت: هر روز تعطیلی مدارس برای این نهاد میلیاردها تومان زیان اقتصادی در پی دارد و یک ضربه بر پیکر آموزش و پرورش است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش و مدیریت شهری باید در کنار هم باشند تا در روزهای پر بارش که تردد شهری دچار اختلال می شود لطمه ای به روند نظام تعلیم و تربیت در استان وارد نشود.
این در حالی است که 72 ساعت قبل اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اطلاعات و هشدارهای مربوط به بارندگی های شدید را منتشر و اطلاع رسانی کرده بود.
3072/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.