معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی رشد سواد در استان اردبیل به 52.4 درصد رسیده است. 
گنجی در گفتگو با ایسنا، منطقه اردبیل، با گرامیداشت هفته سوادآموزی اظهار کرد: از اول تا هفتم دی ماه هفته سوادآموزی نامگذاری شده که روز اول آن به نام سوادآموزی و رسانه‌ها، روز دوم سوادآموزی و مشارکت و حمایت از کالای ایرانی، روز سوم سوادآموزی، خانواده و فرهنگ کتابخوانی، روز چهارم سوادآموزی و مسئولان، روز پنجم سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام، روز ششم سوادآموزی و فرهنگ ایثار و شهادت و روز آخر نیز به نام سوادآموزی، تروج فرهنگ نماز و انتظار نامگذاری شده است. 
وی با بیان اینکه در این هفته 29 عنوان برنامه پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار خواهد شد.   معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل به فعالیت 40 ساله نهضت سوادآموزی اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی توسعه و ترویج سوادآموزی و یادگیری علم بوده که براساس سرشماری سال 55 در کشور 47.5 درصد با سواد بوده‌اند که براساس سرشماری 95 این رقم در گروه سنی بالای 6 سال به 87.6 درصد رسیده است. 
گنجی بیان کرد: استان اردبیل در سال 55 قریب به 30.7 درصد جمعیت باسواد داشت که در سرشماری 95 این رقم به 83.1 درصد رسیده است که نسبت به رشد کشوری 40 درصد رشد استان اردبیل در باسوادی 52.4 درصد بوده است.   وی تصریح کرد: یکی از آمارهای قابل تامل در سوادآموزی نزدیکی فاصله زنان و مردان در سوادآموزی است که این فاصله از 31.5 درصد هم اکنون به کمتر از 11.7 درصد رسیده به طوری که بیش از 77 درصد زنان این استان از نعمت سواد بهره‌مند هستند. 
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در گروه سنی 10 تا 49 سال که هدفگذاری نهضت سوادآموزی است وضعیت سواد در کشور هم اکنون به بیش از 94.7 درصد رسید که در استان اردبیل این رقم 93.1 درصد است که حدود 1.6 فاصله ما با میانگین کشوری است. 
گنجی اردبیل و خلخال را با بیشترین آمار باسوادی معرفی کرد و گفت: طرح ویژه شتاب‌بخشی سوادآموزی در چهار نقطه اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و گرمی تهیه شده و اجرایی می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.