به گزارش ایرنا محمد علی طالبی سه شنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان، از مدیر کل آموزش و پرورش یزد در تعامل با فرمانداران در ارتباط با انتصاب مدیران شهرستان ها قدردانی کرد و افزود: آقای دانافر در انتصاب مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش ،هماهنگی کامل را با فرمانداران دارد، نفس هماهنگی بسیار ارزشمند است .
وی اضافه کرد: مطمئن باشید، اداره کل آموزش و پرورش به این نتیجه رسید که این رویه را اتخاذ کرد و مدیران هم اطمینان داشته باشند اگر چنین رویه ای را در پیش بگیرند و در انتصاب مدیران شهرستان با مسوولان سیاسی منطقه هماهنگی کنند بدین ترتیب برنامه دستگاه ها در شهرستان ها و بخش ها با قوت دنبال خواهد شد.
طالبی با اشاره به استفاده از نظر نخبگان و نیروهای موثر جامعه یادآور شد: تاکید بر این است حداکثر همکاری و تعامل با ائمه جمعه شهرستان ها نیز صورت گیرد و آنچه مدیر کل آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق تابعه انجام داد قابل تجلیل است، امیدواریم این روحیه و تعامل در آموزش و پرورش در دیگر بخش ها و دستگاه های استان سرایت کند.

** رویکرد مهارت آموزی اولویت وزارت آموزش و پرورش
همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: رویکرد مهارت آموزی از جمله اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و سند تحول بنیادین هم براین موضوع تاکید دارد.
عباسعلی دانافر با بیان اینکه نظام آموزشی باید از آموزش های نظری به سمت مهارت محوری تغییر کند، اظهار داشت: باید زمینه جذب و رشد دانش آموزان به سمت مراکز کاردانش ، فنی و حرفه ای فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: باید تمهیدات لازم در تامین فضای آموزشی، تجهیزات و نیروهای انسانی مورد نیاز صورت گیرد و در تلاش هستیم اعتبار لازم در این زمینه را جذب و از ظرفیت های خیرین نیز استفاده کنیم.

** هدایت دانش آموزان به سمت آموزش های مهارتی
همچنین معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سیاست بر این است با دادن آگاهی و شناخت ، دانش آموزان را به سمت انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت کنیم.
منصور ارجمندی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و معضل بیکاری، تقویت و توسعه رشته های فنی و حرفه ای نقش مهمی در اشتغال زایی جوانان جویای کار نیز دارد.
وی ادامه داد: کمبود فضاهای آموزشی، تجهیزات و نیروی انسانی از جمله مشکلات این اداره کل در بخش هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش است.
وی اضافه کرد: تجهیزات هنرستان ها با توجه به سر فصل کتاب های جدید مناسب نیست زیرا برخی از آنها قدیمی هستند.

** تحصیل 38.06 درصد دانش آموزان در هنرستان های استان
همچنین رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حال حاضر 38.06 درصد دانش آموزان استان در هنرستان ها تحصیل می کنند.
مسعود قلع گر تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش استان را 84 باب بیان کرد و افزود: 46 باب هنرستان پسرانه و مابقی دخترانه است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 15 هزار و 375 دانش آموز در 70 رشته مشغول به تحصیل هستند که 6 هزار و 429 نفر دختر و بقیه پسر هستند.
در این نشست در زمینه مشکلات هنرستان های استان قرار شد کارگروه هایی برای رفع مشکلات یادشده تشکیل شود.
هم اکنون 250 هزار دانش آموز در یک هزار و 920 واحد آموزشی در شهرستان های یزد، اشکذر، میبد، اردکان، بافق، بهاباد، مهریز، خاتم، ابرکوه و تفت مشغول به تحصیل هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
در حال حاضر علاوه بر حدود 100 هزار دانشجو، حدود چهار هزار نفر طلبه در حوزه های علمیه استان یزد در حال تحصیل هستند
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.