به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسین ویسمرادی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از رتبه های کنکور سراسری سال 97 که در تالار وحدت شهر روانسر برگزار شد، افزود: دانش آموزان در آینده و در مدیریت کشور نقش اصلی را بر عهده دارند و باید فضای مناسب تری را برای رشد آنان فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: بر دستان معلمانی که برای رشد و بالندگی نظام آموزش و پرورش و دانش آموزان این شهرستان تلاش می کنند بوسه می زنیم و امیدواریم همیشه شاهد افتخار آفرینی فرزندان این دیار باشیم.
فرماندار روانسر ادامه داد: ایجاد رقابت سالم در بین دانش آموزان موضوعی بسیار مهم و اساسی است که معلمان باید به آن توجه داشته باشند.
فرماندار روانسر با بیان اینکه مهمترین نیاز امروز وحدت و انسجام مسلمانان است ، ادامه داد: لازمه استکبارستیزی ، اقتدار ، حفظ استقلال و آزادی و رشد و توسعه وحدت و همدلی است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز گفت: آموزش ابزاری مهم برای فعال ماندن در عصر فن آوری است و خانواده اولین نهادی است که نقش اصلی را در آموزش بر عهده دارد.
محمدرضا بسامی افزود: فکر، نقش اصلی را در توسعه جامعه دارد و ما برای رسیدن به توسعه نیازمند به فکر دانش آموزان و پیوند نهاد خانواده و آموزش و پرورش هستیم.
وی با بیان اینکه هدایت تحصیلی و توازن رشته ای مهمترین اولویت آموزش و پرورش است ، اضافه کرد: همان اندازه که به رشته های پزشکی نیاز داریم به رشته های علوم انسانی و فنی هم نیاز داریم و باید تناسب تمامی رشته ها مورد توجه قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته 26 درصد سهم آموزش و پرورش در رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش بود که امسال به 28 درصد رسیده است و توانسته ایم دانش آموزان را به رشته های مهارتی هدایت کنیم.
بسامی اظهار داشت: در سال گذشته 52 درصد دانش آموزان رشته های نظری در رشته تجربی تحصیل کردند و رشته های علوم انسانی و ریاضی در حاشیه قرار گرفتند که امسال آمار تحصیل دانش آموزان در رشته تجربی به 46 درصد رسیده که تا حدودی توازن رشته ای برقرار شده است.
وی گفت: در هدایت و جذب دانش آموزان به رشته های علوم انسانی نیز 2 درصد افزایش داشته ایم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بر تقویت رشته انسانی و توجه به رشته ریاضی در شهرستان روانسر نیز تاکید کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر گفت: در کنکور سال 97 ، تعداد 861 دانش آموز با هم رقابت کردند و بیش از 50 نفر از آنان در رشته های پزشکی ، پرستاری و دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده ند.
عثمان ویسی افزود: شهرستان روانسر امسال 6 نفر در رتبه های زیر هزار قبولی داشت که نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.
7455/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.