رضا مسافر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این تعداد امدادرسانی در هفت محور انجام شده است، افزود: محور خوی به چالدران با امدادرسانی به 48 خانوار، 120 حادثه دیده را داشت که توسط 2 تیم امدادی متشکل از هشت نفر داوطلب و 2 نفر پرسنل انجام شد.
وی ادامه داد: 16 خانواره با 48 نفر حادثه دیده در محور چالدران به آواجیق وجود داشت که در این امدادرسانی 2 تیم امدادی متشکل از سه داوطلب و چهار پرسنل حضور داشتند.
وی بیان کرد: در محور تکاب به شاهین دژ در گردنه مایین بلاغ 21 خودرو گرفتار برف و کولاک شده بود که 10 خانوار با 40 نفر حادثه دیده را شامل می شد.
وی اضافه کرد: در امدادرسانی محور تکاب به شاهین دژ در گردنه مایین بلاغ یک تیم امدادی با سه نیروی داوطلب و یک پرسنل حضور داشت.
معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی گفت: در محور ارومیه به سلماس نیز 9 خودرو گرفتار برف با 20 حادثه دیده وجود داشت که از این تعداد هفت نفر به مراکز درمانی منتقل و 2 نفر از این تعداد اسکان اضطراری داده شدند.
مسافر اظهار داشت: در محور ارومیه به سلماس یک تیم متشکل از چهار امدادگر داوطلب و یک پرسنل حضور داشت.
وی بیان کرد: در محور چالدران به خوی نیز 16 نفر حادثه دیده توسط یک تیم امدادی متشکل از چهار نیروی داوطلب و یک پرسنل امداد رسانی شدند که 6 نفر از این حادثه دیدگان به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی ادامه داد: در محور مهاباد به سردشت نیز 2 خودرو با 8 حادثه دیده وجود داشت که توسط یک تیم امدادی با چهار داوطلب و یک پرسنل امدادرسانی شدند که تمام آنها اسکان اضطراری داده شدند.
وی اعلام کرد: در محور چالدران به چایپاره نیز چهار حادثه دیده توسط یک ‌تیم ‌امدادی با سه نیروی امدادی و یک پرسنل به امدادرسانی شدند.
وی اظهار داشت: در این امدادرسانی ها 6 دستگاه آمبولانس، 39 بسته آب معدنی، 6 بسته خرما، 81 بسته بیسکوییت و هفت پتو در بین حادثه دیدگان توزیع شد.
به گزارش ایرنا شهروندان گرفتار در کولاک می توانند با شماره 112 این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال احمر بهره منده شوند.
اطلاع رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان های همکار و پاسخگویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این طرح است.
امدادرسانی در تصادفات جاده ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیر چرخ در جاده های برفی، انجام امداد و کمک های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه های جاده ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال احمر در طرح زمستانی ارائه می کند.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.