مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از امدادرسانی به 140 خودروی گرفتار در برف و کولاک در سطح محورهای آذربایجان غربی در آخرین روز تعطیلات نوروزی خبر داد.

حسن محمودی اصل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی،‌ با اعلام این خبر گفت: امدادگران و زحمت کشان هلال احمر در شب گذشته 140 خودروی مسافرین نوروزی را در محورهای مواصلاتی شمال آذربایجان غربی رهاسازی کرده و خدمات امدادی ارائه نموده اند.

محمودی افزود: یکی از این ماموریتها گرفتار شدن 125 دستگاه خودرو در 25کیلومتری محور سلماس به سمت خوی بود که به محض اعلام گزارش توسط مدیریت بحران و فرمانداری سلماس به هلال احمر، نیروهای امدادی به همراه نیروهای راهداری و پلیس راه و نیروی انتظامی به محل مذکور اعزام شدند.

وی بیان کرد: 2تیم عملیاتی حاضر در جاده به همراه نیروهای راهداری و پلیس پس از عملیاتی 8 ساعته موفق شدند این 125 خانوار گرفتار شامل 476 حادثه دیده را رهاسازی کرده و به 25 نفر در محل جمعیت هلال احمر و خانه معلم شهرستان سلماس خدمات اسکان اضطراری ارائه دهند.

محمودی اذعان کرد: در این عملیات اقلام امدادی شامل آب معدنی، خرما، جیره خشک شامل بیسکوییت در میان در راه ماندگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به ماموریت بعدی نجاتگران هلال احمر در کمک رسانی به مسافرین نوروزی در شبانگاه روز طبیعت، اظهار کرد: ماموریت دیگر نجاتگران هلال احمر رهاسازی 15 دستگاه خودروی در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک در 40 کیلومتری محور خوی به سمت چالدران-جاده قدیم حمزیان بود که با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه اقدام به رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک نمودند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات نیز 15 خانوار شامل 65 نفر حادثه دیده از کولاک رهاسازی شده و به 40 نفر از این حادثه دیدگان خدمات امدادی ارائه گرده است.

محمودی اذعان کرد: طرح ملی امداد و نجات مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردبن 96 ادامه خواهد داشت و تمامی پایگاه ها و نیروهای امدادی هلال احمر در سطح استان با تمام توان آماده پاسخگویی به مردم عزیز هستند. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.