به گزارش ایرنا جمشید انصاری روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی آذربایجان غربی، مردم این استان را سختکوش دانست و افزود: این ویژگی خاص مردم در کنار همت مسوولان و تلاش شبانه روزی آنان موجب حل مشکلات و برداشتن گام های رو به جلو در سال های آینده می شود.
وی یکی از مزیت های آذربایجان غربی را ظرفیت های بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: با بهره مندی از فناوری های بومی و توان علمی جوانان در قالب شرکت های دانش بنیان می توان زمینه رشد جهشی این بخش را در استان فراهم کرد.
وی بر پیگیری مشکل نیروگاه برق شوط تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش مصرف برق در فصل تابستان، راه اندازی واحدهای جدید در این بخش بسیار مهم است و ما تمام توان خود را برای کمک به سرمایه گذار نیروگاه برق در منطقه آزاد ماکو به کار می گیریم تا مشکل این بخش نیز حل شود.
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور همچنین بر لزوم حل مشکل مصرف آب در این استان اشاره کرد و گفت: هرچند آمارها از سهم سه درصدی صنعت از آب این استان حکایت دارد ولی با توجه به وضع موجود این آمار نمی تواند درست باشد و باید برای ارتقای این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.
معاون رییس جمهوری و جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان غربی همچنین گفت: با توجه به هدفگذاری اولیه در راه اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی باید اولویت های اجرایی جدید در این حوزه تعیین شود.
انصاری اضافه کرد: زمانی که برنامه اقتصاد مقاومتی مبتنی بر سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در دولت اعلام شد، افزایش تاب آوری در مقابل تکانه های شدید اقتصادی مد نظر بود اما با توجه به وضعیت امروز کشور، اقدامات ناکافی بوده است.
وی اضافه کرد: با توجه به این روند برنامه ریزی در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی جدید که بتواند اهداف تعیین شده در برنامه اولیه را پوشش دهد، بسیار ضروری به نظر می رسد.
وی بیان کرد: تجدید نظر در مدیریت بانکی، شکل دهی بانک های جدید با ماموریت های نوین، توجه بیشتر به دانش بومی به ویژه موارد دانش بنیان از جمله مواردی است که می تواند در افزایش موفقیت طرح های اقتصاد مقاومتی مفید باشد.
به گزارش ایرنا در این جلسه در خصوص طرح های اقتصاد مقاومتی بخش آب و فناوری گزارشی ارائه شد؛ برنامه اقتصاد مقاومتی اواخر سال 1393 پس از ابلاغ سیاست های کلی از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تصویب و اجرا قرار گرفت و در حدود چهار سال گذشته اقدامات خوبی با تلاش دولت تدبیر و امید در این بخش انجام شده است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.