حسن حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 62 مورد از این تعداد در سال 1397 ارجاع داده شده است که باید توسط هیات داوران مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: همه طرح ها توسط هیات داوران و اساتید استانی در حال بررسی و ارزیابی است و نتیجه نهایی در سریع ترین زمان اعلام می شود.
وی اضافه کرد: قبل از سال 1395 مرجعیت استعلام فکری و ثبت اختراع در آذربایجان غربی وجود نداشت و مخترعان مجبور بودند برای ثبت اختراعات خود به استان های همجوار یا تهران سفر کنند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ادامه داد: از سال 1395 مرجعیت استعلام فکری و ثبت اختراعات نیز به پارک علم و فناوری این استان واگذار شد که این امر کار مخترعان را تسهیل کرد.
حیدری اضافه کرد: صاحبان اختراع می توانند با مراجعه به سایت مرکز مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir نسبت به ثبت اظهارنامه اختراع خود و دریافت شماره اظهارنامه و رمز شخصی اقدام کنند.
وی ادامه داد: متقاضی پس از دریافت تاییدیه از کارشناس ثبت اختراع می تواند پارک علم و فناوری آذربایجان غربی را به عنوان مرجع دارای صلاحیت برای استعلام به مرکز مالکیت معنوی معرفی کرده و سایر مراحل را پیگیری کند.
وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت های فناور و دانش بنیان فعال در پارک علم و فناوری این استان به 103 شرکت در سال جاری رسیده است، اظهار داشت: 92 شرکت از این تعداد شرکت فناور بوده و 11 شرکت نیز جزو شرکت های دانش بنیان است.
وی ادامه داد: تولیدات این شرکت ها در زمینه های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی های نوین زیست فناوری است.
وی گفت: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اعلام کرد: اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با توجه به تولیدات شرکت های فعال، توجه به نیازهای استان و توسعه سرمایه گذاری در این بخش است.
حیدری با اشاره به اینکه 11 شرکت دانش بنیان در این استان فعال است، افزود: تا قبل از سال 1393 هیچ شرکت دانش بنیانی در آذربایجان غربی وجود نداشت و این 11 شرکت در سایه برنامه های دولت تدبیر و امید راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: ترویج فعالیت شرکت های دانش بنیان و استفاده از فکر فعالان این حوزه می تواند یکی از بهترین روش ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و عمل به شعار سال در راستای حمایت از کالای داخلی باشد.
وی ادامه داد: برای اینکه تعداد شرکت های دانش بنیان در آذربایجان غربی افزایش یابد، انتظار می رود تا دانشگاه های استان بیش از پیش همکاری کنند زیرا ظرفیت بسیار مناسبی در دانشگاه های آذربایجان غربی وجود دارد و می توان از این ظرفیت برای توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان استفاده کرد.
به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.