به گزارش ایرنا، رحیم بنامولائی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران که در البرز تشکیل شد،گفت:حمایت از کالای ایرانی، بهبود فضای کسب و کار و توسعه صادرات را درپی دارد، لذا بخش خصوصی دراین زمینه با تمام توان آماده همکاری و مشارکت باحاکمیت است.
وی افزود: حرکت دولت به سمت اقتصاد غیر نفتی موجب رونق ، توسعه و بالندگی بخش خصوصی می شود و اجرای این سیاست می تواند در میان مدت اقتصاد مقاومتی و شعار تولید و اشتغال را به معنای واقعی کلمه عملیاتی کند.
بنامولائی با تاکید بر ضرورت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش توان تولید کشور اظهار داشت: توجه خاص به بهره وری و افزایش کیفیت و کمیت در تولید انواع محصولات
موجب شکوفایی صنایع می شود و بستر را برای حضور پررنگ در بازار رقابت صادراتی فراهم خواهد کرد.
وی در ادامه سخنانش در این نشست که با محوریت بررسی و پایش مشکلات صنایع برگزار شد افزود: معرفی توانایی های تولیدی و صنعتی استان با هدف توسعه صادرات و حمایت از کالای ایرانی از اولویت های اتاق بازرگانی البرز است.
وی گفت: دراین راستا برای اولین بار در کشور نمایشگاه دائمی توانمندی های تولیدی، صنعتی و خدماتی استان را تاسیس کردیم که در مسیرگسترش تعاملات تجاری و توسعه صادرات بسیار موثر واقع شده است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز ضمن اشاره به استقبال فعالان اقتصادی از معرفی محصولاتشان در این نمایشگاه دائمی و عضویت آنان در پورتال تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی البرز (2exim) افزود: هیات های تجاری خارجی در سفر به البرز با حضور در این نمایشگاه در
کوتاه زمان با توانایی و امکانات تولیدی استانمان آشنا می شوند.
بنا مولائی در ادامه سخنانش ایجاد و تقویت تولید بدون کارخانه را گامی در جهت توسعه زمینه های اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ تولید بدون کارخانه به ویژه در بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها ترویج شود.
وی با بیان اینکه تولید بدون کارخانه مانع از اتلاف سرمایه می‌شود،افزود: فناوری و امکانات موجود در بخش تولید به طور عمده از کشورهای پیشرفته وارد شده است، بنابراین باید با خودباوری و ارتباط تنگاتنگ بخش صنعت و دانشگاه در نخستین گام ضعف ها در بخش طراحی و مهندسی را برطرف کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی البرز در ادامه اظهاراتش به درخواست بخش خصوصی از دولت در مورد کمک نقدی به برخی کشورها اشاره کرد و گفت: توصیه می شود در این گونه کمک ها به جای پول کالا تحویل داده شود تا این وجوه را بتوانیم به چرخه تولید تزریق کنیم.
وی افزود: با ارایه کالا به جای پول ضمن وابسته شدن آن کشورها به اقتصادمان ، عرضه کالای ایرانی نیز رونق می یابد.
*** اجرای ماده پنج قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست طی سخنانی از اتاق بازرگانی البرز به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین اتاق های سراسر کشور نام برد.
ابوالفضل روغنی گلپایگانی ازاینکه اتاق بازرگانی البرز گام های خوبی در تعامل صنعت و دانشگاه برداشته ابراز خرسندی کرد و گفت: در مسیر رشد اقتصادی، بایستی برنامه ریزی ها به سمت تعامل صنعت و دانشگاه در سطح کشور کاربردی و عملیاتی شود.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با اشاره نامه ای که قرار است از سوی اتاق بازرگانی ایران به مدیران ارشد نظام ارائه شود گفت: در این نامه اهم مشکلات پیش روی صنعت در شرایط تحریم مطرح شده است.
وی یکی از مهمترین موارد مطروحه در این نامه را کمبود مواد اولیه بخش تولید با توجه به سیاست های ارزی و تحریم های نا جوانمردانه عنوان کرد.
گفتنی است در ادامه این نشست اعضای این کمیسیون به بررسی و پایش مشکلات در تولید و اشتغال استانها پرداختند.
در پایان اعضای این کمیسیون از نمایشگاه توانمندی های تولیدی ،صنعتی و خدماتی استان مستقر در اتاق بازرگانی البرز بازدید کردند.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.