استاندار قزوین گفت: اقتصاد کشور باید دانش‌بنیان شود تا در عرصه‌های اقتصادی به رشد و پیشرفت مناسب و دلخواه دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قزوین که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برگزار شد، اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از مشخصات سیاست‌های کلی کشور عنوان کرد و افزود: در رفتارهای اقتصادی، خدمات و بخش‌های مختلفی که با علم و فن سر و کار دارد نیاز به پایبندی به سنت‌های گذشته نیست بلکه باید به روش‌های نوین دنیا مجهز شویم تا ثروت و رشد بیشتری حاصل شود.

وی با بیان اینکه امروز باید مسیر تبدیل ایده به کالا و رسیدن به بازار از طریق علم و فن دنبال شود اضافه کرد: خوشبختانه در قزوین ارتباط خوبی بین پارک علم و فناوری و شهرک‌های صنعتی وجود دارد و نه تنها صنعت، بلکه بخش کشاورزی هم از این فن استفاده می‌کند.

زاهدی با اشاره به اینکه مشکل مهم ما درباره گردشگری اقتصادی و صنعت و بازاریابی محصولات خانگی است، ادامه داد: برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان باید بخش‌خصوصی وارد سرمایه‌گذاری شود اما چون این بخش هنوز آمادگی لازم را ندارد و مقاومت اولیه در برابر تغییر وجود دارد، هنوز این اتفاق آن‌طور که باید نیفتاده و هرچه هست بیشتر واحدهای تحقیق و توسعه و نه یک اقدام عملی است.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: باید در تمام امور اقتصادی و اجتماعی بر مبنای دانش بنیان حرکت کنیم.

استاندار قزوین با اشاره به امکان کمک حوزه وقف به رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه برای رشد و ارتقای خود باید به فناوری‌های نوین دانش بنیان مجهز شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.