به گزارش ایرنا، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاح این مجتمع با قدردانی از اقدامات اداره کل زندان های آذربایجان غربی برای اصلاح و تربیت اقشار آسیب دیده گفت: فعالیت های فرهنگی انجام شده در سازمان زندان ها نشانگر رویکرد انقلاب اسلامی در راستای حفظ کرامت انسانی بر مبنای رعایت حقوق شهروندی در نظام زندانبانی اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری افزود: زندان آخرین چاره و راه حل برای تادیب بزهکاران است و زندانی کردن افراد باید آخرین راه حل مورد نظر قاضی باشد زیرا با زندانی شدن یک فرد، خانواده او بیشترین آسیب را می بینند.
وی اظهار داشت: زندان محل اصلاح، تربیت و آموزش های عقیدتی و دینی است و خوشبختانه در این مرکز زمینه اصلاح، تربیت و برنامه های گسترده فرهنگی مهیاست.
وی بیان کرد: تمام دغدغه مقام معظم رهبری اشتغال و معیشت مردم است و نامگذاری سال ها با عناوین اشتغال و اقتصاد نشان دهنده این دغدغه است که باید مدیران همه بخش ها در راستای عمل به فرمایشات معظم له در همه حوزه ها تلاش کنند.
مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: این مجتمع به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی، تربیتی و هنری در زندان های استان افتتاح شد.
حمزه بروجنی افزود: این مجتمع در مساحت 693 مترمربعی در مدت کمتر از 2 ماه با تغییر کاربری اساسی، تعمیر و بهینه سازی شده است.
وی اضافه کرد: مجتمع فرهنگی زندان مرکزی ارومیه پیش از این به صورت پراکنده و در شرایط نامساعد قرار داشت که اکنون به یک مجموعه کامل تبدیل شده است.
وی ادامه داد: این مجتمع شامل یک باب حسینیه، کتابخانه مرکزی، سالن آگوستیک با قابلیت اجرای کلاس های آموزشی و ضبط برنامه های فرهنگی و پخش در سیمای زندان، دارالقرآن، سایت اداری، کلاس های آموزش مناسب موسیقی و تئاتر وهمچنین مدرسه چهار کلاسه هدایت است.
به گزارش ایرنا، اقدامات تربیتی و اصلاحی در یک دهه گذشته مورد توجه جدی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی قرار گرفته که در این راستا صدها زندانی تنها در آذربایجان غربی موفق به حفظ قرآن کریم، انجام اعمال دینی و مذهبی و آموزش در زمینه های مختلف شده اند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.