به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سی امین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در حالی برگزار می شود که ایران اسلامی در سوگ 27 شهید حادثه تروریستی اخیر به سر می برد.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: عصبانیت دشمن از خلق حماسه باشکوه 22 بهمن سبب شد تا به این اقدام شنیع دست بزنند و کام مردم ایران را پس از شیرینی جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تلخ کنند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: روز گذشته جمعی از علمای شیعه و سنی، سران و بزرگان طوائف استان در مراسم وداع و تشییع پیکر 27 شهید این حادثه در اصفهان حضور پیدا کردند و این حضور برای خانواده های داغدار تسکینی ازرشمند بود چرا که نشان داد نباید خطا و اشتباه تعدادی افراد معدود را به پای یک قوم نوشت.
آیت الله سلیمانی افزود: 175 مقاله از سوی اندیشمندان مذاهب اسلامی کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از بررسی داوران در مجموع 70مقاله برای عرضه در این همایش مورد پذیرش قرار گرفت.
امام جمعه زاهدان افزود: امسال علمای تشیع و تسنن و اندیشمندان از استان های مختلف کشور مانند خراسان رضوی، جنوبی،شمالی، کرمان، کردستان، قم، اصفهان، لرستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، یزد و سیستان و بلوچستان در این همایش به میزبانی زاهدان شرکت می کنند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این همایش از 30 بهمن در سرسرای اجتماعات نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت استان در زاهدان آغاز به کار می کند و پس از سه روز فعالیت مراسم اختتامیه آن در دوم اسفند ماه در همین محل برگزار خواهد شد.
امام جمعه زاهدان گفت: حجت الاسلام احمد مروی معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب از سخنرانان اصلی این همایش است.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: همچنین برای روز اختتامیه نیز از آیت الله ابراهیم رئیسی دعوت شده که در صورت امکان در این مراسم حاضر خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مقالات پذیرفته شده در سه کمیسیون تخصصی ارائه می شوند، تصریح کرد: این همایش در قالب کمیسیون کلامی با رویکرد بررسی دعاوی جریان های تکفیری و تکیه بر آیات 10 گانه در این زمینه، کمیسیون اجتماعی با محوریت موضوع فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی و کمیسیون بانوان با موضوع تبیین جایگاه زن و نقش آن در انقلاب اسلامی از نگاه دو مذهب شیعه و سنی برگزار می شود.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: از مجموع مقالات ارسال شده به این همایش 102 نویسنده تشیع و مابقی از اندیشمندان و علمای اهل سنت هستند.
عضو خبرگان رهبری شبهه زدایی و حرکت در مسیر مشترکات میان فریقین را از مهمترین دستاوردهای برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به میزبانی سیستان و بلوچستان برشمرد.
به گزارش ایرنا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تا کنون 29 همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی را در این استان برگزار کرده است.
زاهدان از 30 بهمن تا دوم اسفند میزبان علما و روحانیون تشیع و تسنن استان های مختلف برای شرکت در سی امین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی خواهد بود.
9908**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.