محمد عبدلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت مراکز جامع سلامت در این شهرستان، افزود: 2 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 6 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، یک مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی و یک مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی در نقده فعالیت می کند.
وی ادامه داد: همچنین پنج پایگاه سلامت شهری و 2 آزمایشگاه مرکز بهداشت به 90 هزار و 190 نفر جمعیت شهری و 37 هزار و 42 نفر جمعیت روستایی خدمت رسانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه 15 پزشک در مراکز شهری و روستایی نقده فعال هستند، بیان کرد: 38 مراقب سلامت شهری، 13 مربی روستایی، 11 ماما روستا و 10 بهیار و دارویار در کنار پزشکان مشغول فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: چهار دندانپزشک، 12 کارشناس بهداشت محیط ، چهار کارشناس بهداشت حرفه ای، 6 کارشناس بهداشت روان، چهار کارشناس مدارک پزشکی و 15 کارشناس علوم آزمایشگاهی به صورت مشترک در مراکز شهری و روستایی فعال هستند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان نقده گفت: مراکز شهری و روستایی مجهز به تجهیزات پزشکی، پزشک عمومی و ماما هستند و نیازهای درمانی مردم در این مراکز رفع می شود.
عبدلی اضافه کرد: در صورت نیاز مراجعه کنندگان به خدمات تخصصی تر شخص به پزشک متخصص ارجاع داده می شود.
به گزارش ایرنا طرح تحول سلامت با هدف ارتقای کاهش فرانشیز پرداختی مردم، دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات سلامت، نهادینه کردن نظام ارجاع و پزشک خانواده و بحث خود مراقبتی و نیز ترویج زایمان طبیعی در سراسر اجرا شده است.
شهرستان 127هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
9918/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.