فرماندار شهرستان سنندج گفت: همکاری ها در حوزه سلامت بین ادارات مختلف و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، باید منجسم و مستمر باشد تا مسائل بهداشتی شهرستان با سرعت بیشتری حل شود.

به گزارش ایلنا، محمد ابراهیم زارعی در جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی با انتقاد از برخی از دستگاه ها به دلیل پیگیری نکردن به موقع مصوبات جلسات قبل گفت: با توجه به اعلام مکرر سازمان هواشناسی در خصوص صرفه جویی در مصرف آب، مسئولان  نسبت به خروجی آب از سدهای  شهرستان برنامه ریزی صحیحی داشته باشند.

وی اظهار داشت: همکاری ها در حوزه سلامت بین ادارات مختلف و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، باید منجسم و مستمر باشد تا مسایل بهداشتی شهرستان با سرعت بیشتری حل شود.

وی از مهمترین اهداف سلامت جامعه را ، آموزش و افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه حیاتی سلامت دانسته و افزود: جهاد کشاورزی با هماهنگی کارشناسان غذا و دارو از محصولات ارائه شده به بازار نمونه برداری کرده و ضمن معرفی متخلفان به مراجع قضایی قاطعانه با آنها برخورد کنند چرا که سلامت مردم در اولویت اول امور قرار دارد لذا در این راه هرگونه کم کاری و سهل انگاری قابل قبول نخواهد بود.

زارعی با اشاره به مطالعات انجام شده 55 روستا در محدوده سد آزاد برای تامین آب کشاورزی به پایان رسیده عنوان کرد: اولویت بر تامین آب شرب می باشد و کمک به پیشرفت پروژه های عمرانی بهداشتی ( دفع فاضلاب شهری و روستایی ) از آنجا که با سلامت مردم در ارتباط بوده بسیار حائز اهمیت و مورد توجه ویژه است.

فرماندار شهرستان سنندج بازدید مستمر کارشناسان بهداشت از مراکز مرتبط با سلامت مردم از جمله عرضه کنندگان مواد غذایی شد و افزود: اگر زباله ها و پسماندهای به درستی دفع نشود به یکی از منابع انتقال آلودگی و بیماری تبدیل خواهد شد.

 زارعی نظارت بیشتر و مستمر بر تولید و عرضه محصولات باغی و کشاورزی  را بسیار مهم دانسته و  افزود: اگر کارآمدی در سیستم اداری وجود دارد باید واکاوی و مسئول مربوطه پاسخ گو باشد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.