به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی روز دوشنبه در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خاش اظهار داشت: برای جلوگیری از بیماری ها و کمک به تامین سلامت افراد جامعه ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی باید نسبت به رفع نواقص شبکه های آبرسانی اقدام کنند.
وی ادامه داد: بیماری های التور، تب کریمه کنگو، هاری، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و سایر بیماری های ویروسی و عفونی و مالاریا و غیره با اتخاذ تدابیر لازم و همکاری و تعامل دستگاهها و مشارکت مردم قابل پیشگیری هستند.
وی افزود: ساماندهی آرامستان ها، میادین عرضه دام و طیور با همکاری شهرداری ها، ساماندهی مکان های دفع زباله و جلوگیری از رهاسازی فاضلاب های شهری و جمع آوری سگ های ولگرد باید در اولویت باشد.
فرماندار خاش تاکید کرد: باید از ورود دام های غیرمجاز و مرغ های زنده خارج از برنامه تولیدی و توزیعی به مقصد این شهرستان جلوگیری شود.
چاکرزهی پیشگیری از واردات و خارج کردن دام سبک و سنگین از جمله شتر بدون مجوز از شهرستان خاش و کنترل عبور و مرور اتباع بیگانه غیر مجاز با هدف تامین سلامت را مورد تاکید قرار داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش نیز در این نشست با مهم برشمردن ثبت اطلاعات خانوارهای ایرانی و خارجی ساکن در سامانه سیب بهداشت و درمان خاش گفت: هم اینک کار شناسایی 173 هزار نفر و ثبت اطلاعات فردی 148 هزار نفر در این شهرستان انجام شده است.
محمد رخشانی ادامه داد: از مجموع هزار و 37 روستای خاش، 892 مورد دارای سکنه هستند و در 398 روستا شبکه آبرسانی اجرا شده، 397 روستا چاه، چشمه و قنات دارند و آبرسانی به 117 روستا به صورت سیار و با تانکر انجام می شود.
منصور خاشی رئیس مرکز بهداشت خاش نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص تابستان و پاییز باید برای تامین سلامت افراد در جامعه و مقابله با بیماری ها همه دستگاهها پای کار باشند.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.