دکتر تورج کرمیان روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در این شهرستان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان در قالب بازرسی کارشناسان دامپزشکی و تیم های مشترک دامپزشکی، مرکز بهداشت، اجراییات شهرداری و با همکاری نیروی انتظامی طرح تشدید نظارت ها بر مراکز تهیه، نگهداری، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی در حال انجام است.
وی افزود: در این مدت و با نظارت های مستمر تیم های مذکور از مراکز فوق و واحدهای غیرمجاز هشت تن انواع فرآورده های خام دامی ناسالم کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
او همچنین اظهار کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان و با تشدید برخوردها 26 واحد متخلف که تخلفات بهداشتی داشتند با اخذ دستور قضایی پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی کرمانشاه عرضه کشتار غیرمجاز را تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه برشمرد و تصریح کرد: شهروندان از خرید کشتار غیرمجاز دام و مرغ زنده که ایرادات اساسی بر این نوع کشتار وجود دارد خودداری کنند.
کرمیان اضافه کرد: شهروندان حتما مرغ و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و به دلیل برخی از مسائل و باورهای نادرست در استفاده از کشتار غیرمجاز سلامت خود را به مخاطره نیاندازند.
وی در پایان با اعلام شماره های تماس 1512 و نیز سامانه پیامکی 100010001512 از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف واحدهای عرضه و نظرات خود را از این طریق با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.