شیروان یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین تعداد آثار از کردستان و کمترین آنها نیز از استان ایلام به دبیرخانه ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه بخش اصلی جشنواره به زبان کُردی و بخش جنبی آن به زبان فارسی برگزار می شود، اضافه کرد: با توجه به محدود شدن بخش اصلی این جشنواره به زبان کُردی، پیش بینی می شود تا آثار ارسالی به زبان فارسی از گردونه رقابت حذف شود.
وی اضافه کرد: شرکت کنندگان بخش اصلی این جشنواره تا 30 بهمن فرصت دارند که آثار فارسی خود را با آثاری که به زبان کُردی (شامل تمام لهجه های سورانی، کرمانجی، اردلانی و...) منتشر شده است، عوض کنند.
یاری گفت: رقابتی کردن فعالیت اهالی رسانه ها در این حوزه، تشویق به کُردی نوشتن و به روز کردن اهالی رسانه و آموزش نوشتن به زبان کُردی برخی از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی در رابطه با اینکه به دلیل کمبود محتوای مطالب خبری به زبان کُردی ممکن است جشنواره در حد مطلوب برگزار نشود، تاکید کرد: با وجود این شرایط تلاش می کنیم این جشنواره در میان اهالی رسانه های کُرد زبان چالشی ایجاد کند که مطالب بیشتری به این زبان بنویسند.
دبیر نخستین جشنواره رسانه های کُردی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: فعالان و چهره های رسانه ای نیز از اقلیم کردستان عراق به این جشنواره دعوت می شوند تا به عنوان مدرس برخی از کارگاه های آموزشی بتوانند علاوه بر آموزش، ضعف و کاستی های آثار را بیان کنند.
وی اظهار داشت: حضور اساتید و چهره های رسانه ای به عنوان میهمان در این جشنواره می تواند به ایجاد تعامل و فضای دیالوگی منجر شود.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه های کُردی در حوزه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ویژه استان های کُردنشین کشور اسفند امسال به میزبانی سنندج برگزار می شود.
آثار ارسالی به این جشنواره باید از 30 آذر 1395 تا 30 آذر 1397 در مطبوعات محلی و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام منتشر شده باشند.
این جشنواره به همت خانه مطبوعات کردستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و با حمایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری کردستان برگزار خواهد شد.
3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.