به گزارش خبرنگار ایرنا، عبید رستمی روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی برگزاری این جشنواره در سنندج اظهار داشت: این جشنواره در راستای لبیک به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر اینکه زبان کُردی یک ثروت ملی است، برگزار می شود.
وی اضافه کرد: فراخوان این جشنواره در بین استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی برای ارسال اثر داده شده است.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: این دوره از جشنواره در بخش های شعر و شعر پژوهی برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: ارسال آثار در تمام سبک ها و قالب های شعری بلامانع و موضوع اشعار ارسالی نیز آزاد است فقط اشعار باید به یکی از گویش های زبان کُردی باشد.
رستمی تاکید کرد: موضوع و محور پژوهش های ارسالی به دبیرخانه جشنواره شعر پژوهی را تعامل شعر کلاسیک و مدرن کُردی و فارسی و تشریح وضعیت سبک ها و مکتب های ادبی در ادب کُردی است.
وی آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 30 بهمن امسال اعلام کرد و گفت: این جشنواره روزهای 21 و 22 فروردین سال آینده به میزبانی کامیاران برگزار خواهد شد.
رستمی افزود: از جمله شرایط شرکت در این جشنواره اینکه اشعار باید به صورت تایپ شده در محیط Word به همراه مشخصات فردی و از طریق ایمیل ارسال شده باشند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: شرکت کنندگان در بخش شعر می توانند حداکثر 3 اثر ارائه کنند و ارسال آثار در بخش پژوهش به دو زبان کُردی و فارسی آزاد است.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره به نشانی کردستان، کامیاران خیابان هنر، مجتمع فرهنگی و هنری کامیاران و یا با شماره تلفن 08735538288 تماس بگیرند.
این جشنواره به همت انجمن فرهنگی و ادبی شیوا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کامیاران و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.