منصور وحیدی فر روز سه شنبه در حاشیه نشست با هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآنی میاندوآب که به منظور بررسی مشکلات بیمه ای آنان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 700 نفر از این تعداد از خدمات بیمه تامین اجتماعی و 180 نفر از بیمه درمان تکمیلی برخوردار هستند.
وی بیان کرد: با وجود ارسال پیامک در چند نوبت به همه هنرمندان این استان جهت برخورداری از خدمات بیمه تکمیلی، تنها 180 نفر ثبت نام کردند که جای گله دارد.
وحیدی فر با بیان اینکه پاسخ قانع کننده ای در این باره از سوی هنرمندان این استان دریافت نکردیم، افزود: در صورت بروز مشکل درمانی، عواقب آن متوجه خود هنرمندان می شود.
وی شمار هنرمندان عضو این صندوق را نیز در سطح کشور بیش از 65 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 10 هزار و 477 نفر از محل هدفمندی یارانه ها و 32 هزار نفر از محل تفاهم نامه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
وی در رابطه با تسهیلات پرداختی به هنرمندان بیمه شده نیز افزود: تلاش صندوق بر این است که حق بیمه هنرمندان به بهترین شیوه پرداخت شود و تاکنون نیز به صورت به روز پرداخت شده است.
وحیدی فر با بیان اینکه بدهی معوقی وجود ندارد و هنرمندان از بابت قطع بیمه خود نگران نباشند، اضافه کرد: بیمه تکمیلی، تامین اجتماعی و طرح کمک مستمری، تکریم و طرح تسهیلات رفاهی برای هنرمندان از جمله خدمات بیمه ای این صندوق است که هنرمندان هم اکنون از آن استفاده می کنند.
وی افزود: با پیگیری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش صندوق اعتباری هنر، مستمری ماهیانه هنرمندان از یک میلیون و 500 هزار ریال به 2 میلیون و 500 هزار ریال افزایش یافت.
وحیدی فر اظهار داشت: هم اکنون حدود سه هزار نفر از هنرمندان کشور که مشمول طرح کمک مستمری هستند ماهانه این مبلغ را دریافت می کنند.
وی ادامه داد: در خصوص بیمه تکمیلی نیز طی 2 سال گذشته اقدامات موثر و مفیدی در سطح کشور انجام شده به طوری که بالغ بر 47 هزار نفر از هنرمندان و خانواده های آنان از مزیت های بیمه تکمیلی بهره مند شدند.
معاون صندوق اعتباری هنر گفت: امسال برای اولین بار در سطح کشور هنرمندان توانستند در قالب سه طرح تحت عنوان طرح «امید»، «آرامش» و «رفاه» از بیمه تکمیلی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: در طرح امید هر هنرمند می تواند با پرداخت 650 هزار ریال در سال از تمام خدمات درمانی آن اعم از بستری، جراحی های تخصصی، زایمان و آمبولانس برخوردار شود.
وحیدی فر با تاکید بر اینکه در طرح های آرامش و رفاه سهم پرداختی هنرمند نسبت به طرح امید تا حدودی بیشتر است، گفت: کامل ترین بسته حمایتی بیمه تکمیلی است که جهت ارایه خدمات بهتر به هنرمندان طی 2 سال گذشته اجرا شده است.
وی بیان کرد: همچنین سامانه «بیمانو» جهت اطلاع از بیمه تکمیلی هنرمندان و مطالبه های بیمه ای این قشر از جامعه از شرکت های بیمه گر راه اندازی شده است که اگر شرکت بیمه گر نسبت به پرداخت حق بیمه هنرمندان اقدام نکند، صندوق نسبت به مطالبه هنرمندان اقدام می کند.
معاون صندوق اعتباری هنر بیان کرد: هنرمندان جهت کسب اطلاع از وضعیت بیمه ای خود اعم از دریافت خسارت های بیمه ای می توانند از طریق این سامانه با استفاده از رمز و کد کاربری خود استفاده کنند.
وحیدی فر گفت: اگر بیمه تامین اجتماعی آن دسته از هنرمندان یا سایر صنوف از محل هدفمندی یارانه ها به علت پرداخت نشدن حق بیمه توسط دولت قطع شده باشد، تلاش می شود تا پایان دی ماه امسال این مشکل حل گردد.
وی گفت: در رابطه با هنرمندان متقاضی بیمه تامین اجتماعی، اگر شرایط بهره مندی آنان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه احراز شود، تا پایان ماه جاری نسبت به حل این مشکل نیز اقدام می گردد.
به گزارش ایرنا، مدیران صندوق اعتباری هنر کشور در قالب یک هیات سه نفری با هدف لزوم تمرکززدایی جغرافیایی و بهره گیری عادلانه تمامی اعضا در سراسر کشور از خدمات صندوق اعتباری با سفر به آذربایجان غربی و شهرستان های تابعه از نزدیک با هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران و فعالان قرآنی شهرستان های این استان دیدار کردند و در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفتند.
3072/9871/6185
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.