به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، وحید محمدی افزود: طرح های فصلی ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از ابتکارات و ایده های خوب معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب است که با ارائه یارانه به کتابفروشان موجب ایجاد نوعی اعتماد متقابل میان دولت و این گروه از صنف نشر شده است.
وی به استقبال چشمگیر مردم استان کرمان از طرح پائیزه کتاب اشاره کرد و توضیح داد: در این دوره از طرح پنج کتابفروشی این استان شرکت کردند.
محمدی اظهار کرد: همچنین کرمان از نظر میزان فروش کتاب در این طرح، جزء هفت استان برتر سطح کشور شناخته شده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: امیدوارم اجرای طرح پائیزه کتاب استمرار داشته باشد تا بتوانیم در کنار آن شرایطی را فراهم کنیم که تمام کتابفروشی های شهرستان های استان کرمان بتوانند در این طرح شرکت کنند.
وی ادامه داد: به عبارت در صدد هستیم در هر شهرستان حداقل یک کتابفروشی به عضویت این طرح در بیاید.
محمدی در پایان با بیان اینکه کتابفروشان استان کرمان از هم اکنون منتظر آغاز طرح عیدانه کتاب هستند گفت: تأکید دارم اگر فعالیت یا اقدامی می خواهد نهادینه شود باید استمرار داشته باشد.
وی اظهار کرد: از این منظر باید طرح پائیزه کتاب نیز در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به صورت مستمر برگزار شود و هر ساله جزء برنامه های قطعی موسسه خانه کتاب قرار گیرد.
دومین مرحله طرح پاییزه کتاب از دوم آذر ماه همزمان با روز کتابگردی در کتابفروشی‌ های عضو طرح آغاز شده و تا 22 آذر ماه در مراکز استان ‌ها و 2 دی در شهرستان‌ ها اجرا می‌ شود.
مدت زمان اجرای طرح پائیزه کتاب در مراکز استان های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کردستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، لرستان و سمنان با هدف توجه به کتابفروشی های مناطق کم برخوردار، مرزی و دور از مرکز تا دوم دی ماه تمدید شد.
این طرح با شعار 'هر ورقش دفتریست...' بعد از طرح ‌هایی همچون 'کتابفروشی به وسعت ایران'، 'عیدانه کتاب' و 'تابستانه کتاب' هفتمین گام در راستای توجه به اعطای یارانه کتاب از طریق کتابفروشی ‌هاست.
در دومین طرح پاییزه کتاب علاقه مندان می‌ توانند در چند نوبت و از چند کتابفروشی، کتاب‌های عمومی را با 20 درصد تخفیف و کتاب‌های کودک و نوجوان را با 25 درصد تخفیف از کتابفروشی‌ های عضو طرح خریداری کند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.