قطب الدین صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهلت ارسال متون نمایش به دبیرخانه جشنواره تا ١٥ مرداد سال جاری تعیین شده بود که این زمان تا پنجم شهریور تمدید شد.
وی اضافه کرد: بعد از پایان یافتن مهلت ارسال متون نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ٦٤ اثر از نویسندگان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی افزود: گروه های نمایشی متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بایستی فیلم نمایش های خود را حداکثر 12 آبان به دبیرخانه ارسال کنند.
وی یادآور شد: به محض ارسال فیلم نمایش های ارسال شده از سوی شرکت کنندگان کار داوری مرحله بازبینی آثار آغاز می شود.
صادقی اضافه کرد: آثار پذیرفته شده در مرحله پایانی جشنواره بعد از اعلام نظر داوران بخش بازبینی اعلام خواهند شد.
دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز با اشاره به مدارک و مستندات لازم برای بخش بازبینی جشنواره گفت: متقاضیان باید پنج نسخه سی دی با کیفیت بالای صدا و تصویر از نمایش، پنج قطعه عکس با کیفیت از نمایش، عکس نویسنده و کارگردان به همراه رزومه فعالیت های تئاتری، مجوز نویسنده با درج موافقت برای اجرا را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
وی اظهار داشت: از جمله اهداف برگزاری این جشنواره توجه به ادبیات و زبان کوردی به عنوان پشتوانه ای غنی برای تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالت ها و ارزش های فرهنگی مناطق کوردنشین با تاکید بر میراث ملی، اسلامی است.
پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری و همراهی استانداری استان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه ی شهرستان سقز، شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز و انجمن هنرهای نمایشی کردستان به صورت غیر رقابتی هفتم تا 11 آذر ماه سال جاری در شهر سقز برگزار می شود.
7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.