امیرجانبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود تامین اعتبارات مورد نیاز این مجتمع و نبود منعی برای ادامه کار هنوز این طرح فعالیت خود را آغاز نکرده است .
وی اظهارداشت: یکی از مطالبات مردم و مسوولان شهرستان لاهیجان تکمیل ساخت این مجتمع فرهنگی است که از ابتدا در دستور کار قرار داشت و بصورت جدی پیگیری شده است ولی تاکنون عملیاتی نشده و نمی دانم چرا شروع به کار نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی لاهیجان مشکل مالی ندارد و هیچ منعی برای ادامه کار آن توسط پیمانکار وجود ندارد .
وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی لاهیجان دغدغه هنرمندان و مردم فرهنگ دوست این منطقه است و بیش از چهارماه است که مشکل اعتباری و مالی آن حل شده و ساخت و تکمیل آن نیازمند جدیت بیشتری است .
وی گفت: از 33میلیارد ریال اعتبار مصوب در کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان بیش از 10میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بخش نخست آن از سوی برنامه و بودجه استان در نظر گرفته شده است .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان نیز در این باره گفت: روند اختصاص اعتبارات این مجتمع در حال سیر مراحل قانونی و اداری است که طی این مراحل به پیمانکار واگذار خواهدشد.
نگار نادری با اشاره به اینکه با توجه به اعتبارات اختصاص داده شده ، امیدواریم این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد و در اختیار اهالی هنر قرار گیرد افزود: به محض کامل شدن آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد که نسبت به تجهیزات آن در اسرع وقت اقدام کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دی ماه سال گذشته در سفر یک روزه به گیلان از مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان بازدید کرد و درباره روند پیشرفت مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان اظهارداشت: مجتمع درحال احداث لاهیجان، چهار هزار و 700مترمربع زیربنا دارد که ساخت آن قبلا در اختیار اداره راه و شهرسازی بود ولی از سال 93 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان واگذار شده است و بخش نخست آن با یک هزار و 270مترمربع شامل آمفی تئاتر پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصدی دارد.
علی اصغر کاراندیش ادامه داد: اعتبار تجهیزات این مجتمع نیز خارج از اعتبارات جاری، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد.
وی گفت: مرحله اول و فضای جانبی این مجتمع در سال 97 راه اندازی می شود که پس از آن، عملیات بخش های دوم و سپس سوم مجتمع ، شروع خواهد شد تا مجموع فضای این مجتمع، در چند سال آینده احداث و به بهره برداری برسد.
به گفته وی ، برای تکمیل این مجتمع به 70 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است و در سال جاری بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که 10 میلیارد ریال آن اختصاص داده شده است.
ساخت مجتمع فرهنگی - هنری لاهیجان در دهه 80 به زمین آغاز شد و مدتی، نیمه کاره بود که در سال 93 بار دیگر با واگذاری به پیمانکار، کار اجرایی آن آغاز شد.
لاهیجان یکی از شهرستان هایی است که گروههای فرهنگی مختلفی در آن فعال هستند اما از نظر فضای فرهنگی و هنری در مضیقه قرار دارند و انتظار دارند که این مجتمع بتواند بخشی از این مشکل مردم شرق گیلان را حل کند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.