به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی شامگاه سه شنبه در همایش گرامیداشت سالروز حماسه دوم بهمن در مسجد اعظم ارومیه افزود: در این روز، مردم انقلابی آذربایجان با خروش بی نظیر خود این روز را در تاریخ ثبت کردند.
وی ادامه داد: در روز دوم بهمن سال 1357، جرقه پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ارومیه زده شد و انقلابی رخ داد که معادلات سیاسی دنیا را برهم زد که در طول قرن بی سابقه بود.
وی بیان کرد: ملت ایران با اتکا به خداوند متعال و با رهبری های حضرت امام راحل در انقلاب مقابل رژیم ستمشاهی و در جنگ تحمیلی مقابل رژیم بعث و پشتیبانان آن پیروز شد و ابهت 2 ابرقدرت دنیا را شکست.
وی اضافه کرد: تحمیل جنگ علیه ایران اشتباه محاسباتی دشمن بود زیرا جوانان ایران اسلامی، عزت و سرافرازی ملت ایران را در دنیا رقم زدند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: ملت ایران با ایستادگی بر سر آرمان های خود تمام توطئه های دشمنان را شکست داده اند.
حجت الاسلام سرایی ادامه داد: این ملت اقتدار خود را در دنیا نشان داد و امروز زدن ناو آمریکایی دیگر افسانه نیست زیرا ملت ایران هیمنه آمریکایی ها را در دنیا شکسته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ارومیه نیز در این مراسم گفت: مردم آذربایجان غربی از ولایت و امامت با جان و دل دفاع کرده اند و این امت پشتیبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.
سرهنگ کریم علی نژاد افزود: در روز دوم بهمن سال 1357 مردم شهید پرور و غیور این استان نماد اقتدار و انقلابی گری خود را در تاریخ ثبت کردند.
به گزارش ایرنا در تاریخ مبارزه های انقلابی مردم ارومیه برای ساقط کردن رژیم شاهنشاهی روزهای بزرگی چون خرداد 1342، 19 دی قم، 29 بهمن تبریز، 17 شهریور تهران و 13 آبان و سایر ایام ثبت شده است و 2 بهمن ارومیه در زمره این روزهای تاریخی قرار دارد.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.