به گزارش ایرنا، در این بیانیه که در نمازجمعه این هفته قم قرائت شد، آمده است: نوزدهم دی ماه سال 1397 روز پر برکت و حاوی هشداری مهم برای مردم انقلابی قم از لسان رهبر معظم انقلاب در زمینه تلاش دشمن برای تغییر فضای انقلابی قم بود.
بیانیه حاکی است: تردیدی نیست که قم به عنوان پایگاه فرهنگ شیعی و محل استقرار مهمترین مراکز فرهنگی مذهبی به محوریت حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید، نقش مهمی در هدایتگری، ساماندهی و یاری انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته و به حق توسط ولی امر مسلمین؛ شهر، مرکز و مادر انقلاب نامیده شد.
بیانیه ادامه یافته است: کید، مکر و هجمه های متعدد معاندان به قم و تلاش برای تغییر در فضای انقلابی قم و تلاش آنان برای کم رنگ کردن روحیه انقلابی، دینی و نقش محوری حوزه های علمیه این شهر به خوبی در کلام رهبر فهیم انقلاب نقش بست تا آنجا که در ابتدای بیانات خود، به مساله بسیار مهم تلاش دشمن برای «نفوذ فرهنگی» در حوزه‌ها و شهر قم اشاره کردند.
بیانیه می افزاید: 19 دی ماه سال 97 نقطه عطفی در تاریخ قم و اعلام بیدارباش برای آگاه ساختن و صدور هشداری مهم جهت جلوگیری از هجمه فرهنگی و درمان آسیب‏ ها و آفت‏ های دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شهر مقدس قم بود.
در این بیانیه اضافه شده است: ائمه جمعه قم در آستانه گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ضمن لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب، در این برهه حساس و در راستای رفع نگرانی های یاد شده، در کنار لزوم توجه وتقویت هرچه بیشتر نهادهای فرهنگی، آموزشی و اجتماعی قم و نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر و قرارگاه بزرگ فرهنگی و کنگره عظیم هفتگی، بر همت و هشیاری و هم افزایی همه دستگاهها و خصوصا نهادهای فرهنگی جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم وحفظ مرکزیت دینی و انقلابی قم تاکید می نمایند.
7404/ 175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.