معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اجرای هشت پروژه در بخش مدیریت زراعت استان در شهرستانهای زیر حوضه دریاچه ارومیه طی سال جاری به صرفه جویی بیش از 22 میلیون مترمکعبی آب منجر شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عبداله فتح اله زاده در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه ها با 7 میلیارد و 790 میلیون تومان اعتبار سال 1396 و از محل پروژه مدیریت جامع زراعت طرح احیای دریاچه ارومیه اجرا شد.

وی بیان کرد: تعداد 330 دستگاه ماشین آلات کشاورزی و 12 هزار کیلومتر نوار تیپ از محل این اعتبارات خریداری و هشت زیر پروژه گندم، جو، علوفه، ذرت، سبزی و صیفی، حبوبات و چغندرقند در بخش کشاوزی استان اجرایی و 83 قرارداد عملیاتی شد.

فتح اله زاده با تاکید بر اینکه این مبالغ در سه مرحله به سازمان ابلاغ و 100 درصد آن جذب شد، افزود: در زیر پروژه گندم، ارقام زودبازده با نیاز آبی کمتر در سطح یکهزار و 350 هکتار کشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در جو نیز استفاده از ارقام توصیه شده در اولویت برنامه ها قرار گرفت و دستگاه های کشت مستقیم به تعداد 20 دستگاه خریداری شد.

فتح اله زاده بیان کرد: در زیر پروژه علوفه نیز بذر جدید تریتیکاله خریداری و جایگزین یونجه با آب بری بالا در سطح 962 هکتار شد.

وی اضافه کرد: در زیر پروژه ذرت کشت ارقام دیررس و میان رس برای صرفه جویی در مصرف آب حذف و 10 تن بذر ذرت خریداری شد.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در زمینه سبزی و صیفی نیز توسعه کشت نشائی و جایگزینی ارقام زودرس و میان رس سیب زمینی با استفاده از نوار تیپ انجام شد.

وی ادامه داد: در بخش حبوبات تغییر الگوی کشت در نخود و عدس از بهاره به کشت پاییزه و انتظاری، خرید دستگاه های تخصصی کشت مستقیم حبوبات به تعداد 22 دستگاه و خرید یک دستگاه کمباین پشت تراکتوری انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مهمترین زیر پروژه چغندرقند بود که در استان برای اولین بار کشت نشائی این محصول در سطح 13 هکتار صورت گرفت و مساعدت در کشت متراکم چغندرقند انجام شد.

وی ادامه داد: نوار تیپ نیز برای این مزارع تهیه و در اختیار کشاورزان قرار گرفت و دستگاه های دقیق کار به تعداد 22 دستگاه خریداری شد.

فتح اله زاده تاکید کرد: در بخش کشاورزی حفاظتی هم مساعدت در خرید دستگاه های خاکورزی حفاظتی به تعداد 83 دستگاه، مساعدت در خرید دستگاه های کشت مستقیم غلات آبی سنگین به تعداد یک دستگاه، خرید دستگاه های مستقیم کشت غلات به تعداد 146 دستگاه و مساعدت در اجرای کشاورزی حفاظتی در مساحت 2 هزار و 450 هکتار انجام شد.

وی همچنین  بیان کرد: نمونه خاک هم به تعداد 2 هزار و 30 مورد در 9 شهرستان زیر حوضه دریاچه ارومیه انجام شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.