به گزارش ایرنا، ارسلان شکری روز دوشنبه در دیدار با فرماندار سردشت افزود: برای ایمن سازی این محور و به ویژه اصلاح نقاط حادثه خیز، 50 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی در رابطه با آسفالت جاده سردشت به بوکان نیز اظهار داشت: در صورتی که زیرسازی های لازم در این مسیر به پایان برسد، آسفالت این محور آغاز خواهد شد.
وی برای پیگیری آسفالت جاده های آنتنی (جاده روستاهایی که نزدیک محورهای اصلی هستند) و تعمیر و تجهیز ماشین آلات اداره راهداری به عنوان یکی از مطالبه های شهرستانی قول مساعد داد.
فرماندار سردشت نیز در این دیدار عملکرد ادارات مرتبط با راه را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: با وجود اقدامات شایسته ای که هم اکنون در حال انجام است اما ریشه ناکارآمدی این حوزه زیرساختی در گذشته به وجود آمده است.
نژاد جهانی افزود: هر چند نگاه ما به توسعه باید ملی باشد اما اگر در شاخص بندی ها به درستی عمل نکنیم، دچار آسیب های جبران ناپذیری خواهیم شد.
وی با بیان اینکه جمعیت به تنهایی ملاک خوبی برای شاخص بندی ها نیست، گفت: برای توزیع صحیح و مناسب اعتبارات و امکانات باید مولفه های دیگر نیز به تناسب هر منطقه در نظر گرفته شود.
جهانی با بیان اینکه به دلیل سخت گذر بودن محورهای این شهرستان مسافت زمانی با کیلومتر ملاک متناسبی برای سنجش و مقایسه نیست، افزود: هم اکنون بخش قابل توجهی از سفرها با کارکرد درون شهری از محورهای بین شهری صورت می گیرد که باید نگاه ویژه ای به اصلاح هندسی آن داشت.
وی همچنین بهسازی و‌ بازسازی تعدادی از محورهای روستایی، اصلاح هندسی مسیر ابتدا و انتهای پل شهدای شیمیایی، ساماندهی مسیر پلیس راه، روکش جاده گردشگری آبشار شلماش، ادامه و از سرگیری پروژه های قرارگاه خاتم و آسفالت جاده های آنتنی را خواستار شد.
سردشت به لحاظ نداشتن جاده های استاندارد هر ساله شاهد ده ها کشته و زخمی به علت تصادفات و واژگونی ها در محورهای منتهی به سردشت از بانه، مهاباد و پیرانشهر است.
محور مهاباد به سردشت در جنوب آذربایجان غربی با 125 کیلومتر و محور سردشت به پیرانشهر با 90 کیلومتر طول به دلیل عرض کم و داشتن پیچ های متعدد یکی از خطرناکترین محورهای استان به شمار می رود.
سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.