تقی کهوریان شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از نوروزگاه فعال در مدرسه 22 بهمن ارومیه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری برنامه های نوروزگاه و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی نوعی صیانت از هویت ملی و محلی به شمار می رود.
وی افزود: برنامه های نوروزگاه غنی از فرهنگی ناب محلی بوده و آدابی را که در برهه ای از زمان به فراموشی سپرده شده است را بازآفرینی می کند.
وی ادامه داد: استقبال مردم از برگزاری برنامه های نوروزگاه نشان می دهد که مردم به دنبال برنامه های محلی غنی از فرهنگ بومی هستند.
کهوریان بیان کرد: برگزاری این برنامه ها علاوه بر اینکه مردم را با فرهنگ و آداب بومی هر منطقه آشنا می کند موجب اشتغال زایی برای فعالان بخش صنایع دستی هم می شود و باید از آن حمایت کرد.
به گزارش ایرنا نوروزگاه با هدف معرفی آئین های سنتی و بومی محلی با داستان خوانی و معرفی اساطیر افسانه ای، عاشیق نوازی و تکم گردانی از / 3 فروردین/ در ارومیه و 16 شهرستان دیگر آذربایجان غربی آغاز شده است و تا هشتم فروردین ماه جاری ادامه می یابد.
در محل برگزاری نوروزگاه، برنامه های متنوعی نظیر برپایی سیاه چادرهای عشایری، نمایشگاه های صنایع دستی و نمایشگاه های فروش سوغات فراهم شده است تا گردشگران با آداب، سنت ها و سوغات این مناطق بیشتر آشنا شوند.
آذربایجان غربی با برخورداری از یکهزار و 600 اثر ثبت شده ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی از استان های شاخص در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی محسوب می شود.
سه گنبد ارومیه، کلیسای ننه مریم ، قره کلیسا، مسجد جامع ارومیه، تخت سلیمان تکاب، کاخ موزه باغچه جوق، عمارت کلاه فرنگی ماکو، قلعه بسطام، تپه حسنلو، غار تمتمان، تالاب کانی برازان مهاباد، کوه زندان، خانه هدایت و خانه انصاری درارومیه، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، موزه مردم شناسی ارومیه و صدها اثر تاریخی دیگر از جمله جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی محسوب می شوند.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.