معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی آذربایجان غربی از اعلام امادگی 29 استان و هنرمندان، تولیدکنندگان استانی برای حضور در پنجمین نمایشگاه کشوری صنایع دستی در ارومیه تاکنون خبرداد.

افسانه رنجبر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان، از تاریخ 29 مرداد لغایت 2 شهریور ماه در ارومیه افزود: تاکنون 29 استان و همچنین هنرمندان ، تولیدکنندگان استانی برای مشارکت و حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

 

وی افزود: برای پنجمین سال متوالی، استان میزبان هنرمندان صنایع دستی از سراسر کشور خواهد بود و طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های بعمل آمده، اکثریت قریب به اتفاق استانها در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همچون ادوار گذشته، یک نمایشگاه کاملا تخصصی مربوط به عرضه و فروش محصولات صنایع دستی اصیل ایرانی خواهد بود و هیچ کالا و محصولی که ارتباطی با صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی نداشته باشد، در این نمایشگاه یافت نخواهد شد.

رنجبر در همین زمینه افزود: کالاها و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه طیف متنوعی از رشته های مختلف صنایع دستی از قبیل گلیم، چرم، رو دوزیهای سنتی، بافتنی ها، شیشه گری، سنگهای قیمتی، اقلام تزئیناتی، رشته های چوبی و غیره خواهد بود.

وی ادامه داد: تعداد غرفه های در نظر گرفته شده این نمایشگاه، به تعداد 140  غرفه می باشد و امکانات رفاهی و اسکان برای تمامی غرفه داران در نظر گرفته شده است.

رنجبر در ادامه گفت : با توجه به اینکه در این نمایشگاه هنرمندان برتر و شاخص از سراسر کشور حضور دارند و جدید ترین محصولات و تولیدات خود را ارائه خواهند کرد لذا فرصت بسیار خوبی برای عموم شهروندان و علاقه مندان به صنایع دستی می باشد که از آن بازدید کنند و با قیمت مناسب اقدام به خرید نمایند.

معاون صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: از آنجائیکه این نمایشگاه همزمان با جشنواره ملی گردشگری و در یک مکان برگزار می شود لذا پیش بینی می کنیم بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به سال قبل از آن دیدن نمایند.

به گزارش ایسنا؛ پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی همزمان با اولین جشنواره ملی گردشگری و همچنین همزمان با جشنواره استانی غذا و هنر آشپزی از تاریخ 29 مرداد لغایت 2 شهریور ماه در پارک جنگلی ارومیه که یکی از جاذبه های گردشگری شهر نیز محسوب می شود، برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.