به گزارش ایرنا، فرماندار تکاب عصر روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار این نمایشگاه با اشاره به توانمندی این شهرستان در رشته های مختلف هنری به ویژه خوشنویسی گفت: فعالیت هنرمندان برجسته و گستردگی هنر خوشنویسی در این شهرستان زمینه ایجاد کسب و کار و صنعتی شدن این هنر را فراهم کرده است.
علی مکرمی افزود: می توان با برنامه ریزی و ایجاد بسترهای مناسب، آثار و تولیدات فاخر هنرمندان خوشنویس تکابی را مانند صنعت گردشگری به سمت ایجاد درآمد و راه اندازی کسب و کارهای جدید هدایت کرد.
وی با بیان اینکه هنرمندان از اصلی ترین پایه های توسعه همه جانبه تکاب هستند، ادامه داد: خوشنویسی تکاب باید به یک برند هنری شاخص تبدیل شده و در سطح ملی و منطقه ای بیش از گذشته معرفی شود.
رییس انجمن خوشنویسان تکاب نیز در این مراسم گفت: بیش از 40 اثر برجسته خوشنویسی از 30 هنرمند عضو انجمن خوشنویسان تکاب در نمایشگاه ترنم قلم به نمایش درآمده است.
رضا مدنی افزود: آثار این نمایشگاه با مضامینی از آیات قرآنی و اشعار شعرای بزرگ ایرانی به زبان های ترکی و فارسی، در قالب خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نقاشی خط خلق شده است.
وی بیان کرد: این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.
مدنی افزود: به مناسبت هفته خوشنویسی، کارگاه آموزش تذهیب و کارگاه آموزش قطعه سازی آثار خوشنویسی در تکاب برگزار می شود.
به گزارش ایرنا،تکاب در زمینه هنر خوشنویسی از شهرهای مطرح کشور است و در کنار شهر قزوین از قطب های اصلی تولید آثار فاخر و ماندگار خوشنویسی به شمار می رود.
هم اکنون بیش از 70 هنرمند خوشنویس برجسته با درجه های مختلف هنری در تکاب فعالیت می کنند و انجمن خوشنویسان این شهرستان از تشکل های فعال هنری آذربابجان غربی است.
تاکنون چند هنرمند خوشنویس با درجه استادی از جمله مرحوم 'اباصلت صادقی' از تکاب به جامعه هنری کشور معرفی شده و آثار هنری خوشنویسان این شهرستان در نمایشگاه های معتبر استانی و کشوری به نمایش درآمده است.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.