عباسعلی روانلو روز یکشنبه در آیین تجلیل از محققان این بخش با بیان اینکه 78 فقره از این طرح ها ملی است، افزود: گزارش های نهایی برخی از این طرح ها ارائه یا در حال اتمام و نهایی شدن است.
وی با اشاره به اینکه 10 بخش تحقیقاتی با 68 محقق و 46 هیات علمی در این مرکز فعال است، بیان کرد: ارائه اطلاعات و طرح های نوین برای ارتقای کشاورزی استان و کشور از اهداف فعالیت این مرکز است.
وی با اشاره به نشر دستاوردهای علمی مرکز در سال 96 ادامه داد: چاپ و نشر 28 مقاله علمی در نشریات و مجلات داخلی و خارجی از گام های مهم در راستای ترویج کشاورزی نوین بوده است.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: وضعیت تولید دانش فنی در این بخش مطلوب است و کشور توانسته در سال های اخیر در ردیف 10 کشور برتر در انتشار مقالات با اختصاص 1.18 درصد از کل مقالات منتشره قرار بگیرد.
روانلو افزود: تحقیقات در این بخش اندک است و با تحقیقات و یافته های جدید می توان مردم را به این کار تشویق و علاقمند کرد.
روانلو با اشاره به افزایش گازهای گلخانه ای بیان کرد: با تقویت دانش مردم و بهره برداران در دنیا می توان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد.
وی گفت: هشت عرصه تحقیقاتی زیر نظر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در استان فعال است.
وی بیان کرد: ایستگاه کهریز ارومیه، ایستگاه تحقیقاتی ساعتلو، ایستگاه خوی، پایگاه آبخوان پلدشت، ایستگاه ماکیان جارچیلو، مزرعه تحقیقاتی دیم خرم آباد ارومیه، ایستگاه صنوبر میاندوآب و ایستگاه تحقیقاتی میاندوآب از جمله این عرصه ها و ایستگاه هاست.
در این آیین از هشت تن از محققان این مرکز تجلیل شد.
به گزارش ایرنا تحقیقات این مرکز کاملا کاربردی است و نتایج حاصل از این تحقیق ها به صورت مستقیم به دست کشاورزان می رسد تا در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید در بخش کشاورزی به کار گرفته شود.
آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بهره برداران استان سالانه 6 میلیون تن محصول تولید می کنند.
7125/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.