به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری از سردخانه 10 هزار تنی سیامند رحمان در اشنویه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه و سایر طرح ها بصورت نمادین به بهره برداری رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این آیین گفت: این طرح ها در قالب 468 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی راه اندازی شده و زمینه اشتغال برای بیش از یکهزار نفر را در استان فراهم کرده است.
اسماعیل کریم زاده افزود: این طرح ها شامل اجرای روش های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی نهرها و لایروبی قنات ها، تکمیل سایت های گلخانه ای، طرح های مرتبط در زیر بخش های صنایع تبدیلی و غذایی، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت شیلات است.
وی اصلاح الگوی کشت، توسعه و ترویج آبیاری های مدرن در اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه با هدف صرفه جویی و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی را از مهمترین برنامه های سازمان در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه عنوان و خاطرنشان کرد: بیشترین طرح های کشاورزی افتتاحی در این سفر، در حوزه آب و خاک است.
کریم زاده اضافه کرد: در اولین سفر دکتر روحانی به این استان حدود 28 هزار هکتار اجرای آبیاری تحت فشار مصوب شده بود و در حال حاضر بیش از 61 هزار و 570 هکتار از زمینهای کشاورزی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی به این سیستم ها مجهیز شده که بیش از 2.5 برابر میزان مصوب است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
وی اظهار امیدواری کرد با همدلی و همزبانی به وجود آمده در استان سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اجرایی و عملیاتی شود.
این مسئول با بیان اینکه 42 ظرفیت جذب سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان شناسایی و امکان سنجی شده است، گفت: از سرمایه گذاران در این زمینه استقبال و حمایت می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه پایدار بخش کشاورزی استان با تصویب پیش نویس طرح های پیشنهادی که بسیاری از شاخص های توسعه بخش کشاورزی استان را ارتقا می دهد، بیش از 13 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که در صورت تصویب، گام مهمی در جهت رونق و شکوفایی اقتصاد بخش کشاورزی استان برداشته می شود.
به گزارش ایرنا، فاز نخست سردخانه 10 هزار تنی سیامند رحمان در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع و با هزینه 55 میلیارد ریال احداث شده است که 40 میلیارد ریال آن از تسهیلات توسعه صندوق ملی استفاده شده است.
با افتتاح فاز نخست این سردخانه به ظرفیت پنج هزار تن، برای 10 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.
آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل باغ و اراضی زراعی است.
این استان دارای رتبه اول در تولید سیب درختی با تولید سالانه بیش از یک میلیون تن و رتبه اول تولید در چغندرقند با سالانه 1.5 تا 2 میلیون تن تولید است.
حجت الاسلام حسن روحانی و هیات دولت امروز دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی هستند؛ در این سفر یکروزه 10 طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن و نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه 9 هزار و 971 میلیارد ریالی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش 486 میلیارد ریالی نیز آغاز شد.
8068/9870/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.