عباسعلی روانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 52 مورد از این طرح ها به پایان رسیده، افزود: گزارش های نهایی این طرح ها ارائه یا در حال اتمام و نهایی شدن است.
وی با اشاره به اینکه 10 بخش تحقیقاتی با 68 محقق و 46 هیات علمی در این مرکز فعال است، بیان کرد: ارائه اطلاعات و طرح های نوین برای ارتقای کشاورزی استان و کشور از اهداف فعالیت این مرکز است.
وی با اشاره به نشر دستاوردهای علمی مرکز در سال گذشته ادامه داد: چاپ و نشر 28 مقاله علمی در نشریات و مجلات داخلی و خارجی از گام های مهم در راستای ترویج کشاورزی نوین بوده است.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: تعداد 79 مقاله در کنفرانس های ملی و بین المللی در سال گذشته توسط محققان این مرکز ارائه و تعداد 16 فقره نشریه فنی و ترویجی کشاورزی نیز چاپ و نگارش شد.
روانلو افزود: مشارکت در اجرای برنامه های طرح تحولی ترویج برای احیای دریاچه ارومیه و برگزاری پنج مورد کارگاه آموزشی در راستای دانش افزایی کارکنان از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است.
رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی اضافه کرد: در طی این مدت پنج فقره تفاهم نامه و قرارداد علمی و تحقیقاتی با ارگان های دولتی و خصوصی عقد شده است.
وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال چهار مورد رونمایی از ارقام نخود، کلون انگور، روش برتر پیوند گردو و 2 پایه هیبرید بیماری سرطان انگور انجام می شود.
روانلو گفت: هشت عرصه تحقیقاتی زیر نظر مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در استان فعال است.
وی بیان کرد: ایستگاه کهریز ارومیه، ایستگاه تحقیقاتی ساعتلو، ایستگاه خوی، پایگاه آبخوان پلدشت، ایستگاه ماکیان جارچیلو، مزرعه تحقیقاتی دیم خرم آباد ارومیه، ایستگاه صنوبر میاندوآب و ایستگاه تحقیقاتی میاندوآب از جمله این عرصه ها و ایستگاه هاست.
به گزارش ایرنا تحقیقات این مرکز کاملا کاربردی است و نتایج حاصل از این تحقیق ها به صورت مستقیم به دست کشاورزان می رسد تا در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید در بخش کشاورزی به کار گرفته شود.
آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و بهره برداران استان سالانه 6 میلیون تن محصول تولید می کنند.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.