رئیس مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی از چاپ کتاب اطلس ارقام انگور آذربایجان غربی توسط محقق این مرکزخبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، عبداله غفاری اظهارکرد : این کتاب ارزشمند در 60صفحه مصور رنگی به معرفی بیش از 50رقم انگور استان آذربایجان غربی با مشخصات ظاهری و عکس انگورها و برگهای آن می پردازد.
حامد دولتی مولف این کتاب در این زمینه می گوید: آذربایجان غربی براساس شواهد تاریخی و یافته های باستانشناسی از 6هزارسال قبل از میلاد سابقه کشت و استفاده از انگور را داشته است.
وی تصریح کرد: درآذربایجان غربی حدود 60 الی70نوع انگور وجود دارد که اغلب به مصارف تازه خوری و تهیه کشمش و آب میوه می رسد و همچنین تولید دوشاب ، شیره انگور ،آب غوره و سرکه و تهیه آونگ یا میلاخ و استفاده از برگهای آن جهت دلمه کاربرد و مصارف زیادی دارد و بدین جهت از لحاظ اقتصادی درخت انگور را درخت ارزشمندی ساخته است.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد:با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و بحران دریاچه ارومیه ونیاز آبی کم درخت مو توسعه کاشت آن هم ازلحاظ اقتصادی و هم به جهت وضعیت موجود دریاچه مناسب است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.